Anno 1701 (2006)

Nintendo DS / PC
Strategy

Ontwikkeld door Related Designs
Uitgegeven door Sunflowers

Met slechts één schip en wat bouwmaterialen word je er door de koningin op uit gestuurd om een kolonie te beginnen in een eilandenarchipel. Door slim gebruik te maken van de aanwezige grondstoffen kan je dit bereiken. Pas echter wel op, er zijn meer kapers op de kust.

Wat ziet dit er toch prachtig uit als je een fatsoenlijke PC hebt. De wereld voelt heel erg levendig omdat er zo ontzettend veel details zijn. Mensen die in de straten van je kolonie rondlopen en een gesprekje met elkaar aangaan, dolfijnen die meezwemmen met je schepen, wilde dieren die rondlopen in de bossen op de eilanden, krabbetjes op het strand enz. Vooral ook het water ziet er prachtig uit en het licht dat heel mooi van de huizen reflecteert.

De gameplay is voor het grootste gedeelte hetzelfde gebleven aan Anno 1602 maar er zijn wel een paar veranderingen. Ze kan je wat meer gebouwen bouwen en heb je wat meer versieringen om je stad op te leuken. Ook hebben de piraten nu een basis in de wereld en kan je ook de free trader bezoeken en missies voor hem doen. Het combat systeem is ook flink verbeterd al is dat nog niet perfect. Je hebt in ieder geval meer units tot je beschikking die zich wat gemakkelijker laten besturen. Goed ook dat een game die toch best veel diepgang kent zo'n ontzettend duidelijke interface heeft, knap gedaan.

Dikke 4* want het is nog steeds erg leuk om een bloeiende kolonie op te bouwen, zeker als je een PC hebt die al het grafisch geweld kan tonen.

avatar van Ansem
Vermakelijk, meer niet.
De graphics zijn niet goed en de gameplay is ook niet helemaal in orde.

2.5* (DS, volgens mij is PC veel beter.)

avatar van Florsi Florsa
Voor de pc een erg mooie game, de beste uit de reeks. Nintendo DS ziet er inderdaad niet uit...

Heb demo afgehaald en toch het spel gekocht .
Moet zeggen geen slecht spel maar tot hier toe gaat mijn voorkeur nog steeds naar settlers,heb het wel nog niet uitgespeeld en moet zeggen mijn vriendin vind dit dan beter as settlers.

Kwa spel zeker leuk, met veel rekening houden enzo ,leuk bouwen enzo maar ben nog steeds vrij nieuw dus soms met wat fouten in de kolonie spijtig genoeg.
Het spel zit nu voor mij op 3,5 maar ga pas stemmen als uitgespeeld is.

Het spel uitgespeeld en moet zeggen wel leuk spel maar missies zijn wel vrij saai.
Het gewone vrij spelen is opzich leuker zodat je verder geraakt.
Vind het geen slecht spel maar ik blijf nog altijd settlers beter vinden.
3 sterren

avatar van baafeurus
net begonnen met dit spel, vroeger heb ik anno 1503 gespeeld. toen vond ik het geweldig! maar dit spel, al komt het uit 2006, prachtige graphics. het is weer net als vroeger, heerlijk genieten