Saiyuki: Journey West (2001)

Alternatieve titel: Saiyūki

PlayStation / PlayStation 3 / PlayStation Portable
Strategy / RPG

Ontwikkeld door Fu-Qi
Uitgegeven door Koei en Sony

Sanzo, een boeddhistische monnik, krijgt de opdracht de heilige 'Sutras' (religieuze teksten) terug te halen uit het Westen en tijdens zijn reis de andere geloven proberen te verenigen in de zoektocht naar spiritueel doorzettingsvermogen in het maken van juiste keuzes ten opzichte van andere mensen. Al snel ontmoet hij Son Goku de 'Monkey King', die door Boeddha 500 jaar onder een steen opgesloten zat, wegens ondeugend gedrag. Samen beginnen ze aan deze lange reis van China naar India...

Even wat herrie maken voor dit vergeten pareltje. Pas weer eens ingedoken en blijft een van de beste tactical rpgs ever imo. Nu ook beschikbaar op PSN.

Te gek verhaal, losjes gebaseerd op Journey to the West, dat, ondanks de lichte en lollige uitwerking, mede door de erg mooie chars, ook slaagt in de serieuze thema's. Je rolt er zo in en bent al snel op weg op een echte epische, maar ook mooi persoonlijke, religieus getinte maar nimmer zagende, reis.

Lekker snel maar uitgebreid genoeg battlesysteem met leuke powers en coole transformations, die gaandeweg smooth meegroeien. Leuke oldschool graphics met funny animations en grappig gebruik van 3d in spell fx.

Hier de killer intro... En de opening vids: male of female.

Oldschool Bob
Sounds good. Moet ik binnenkort eens uitproberen. Heb nog wel eens zin in een sterke ps1 classic