Project Zero II: Crimson Butterfly (2003)

Alternatieve titels: Fatal Frame II: Crimson Butterfly | Project Zero II: Crimson Butterfly - Director's Cut | Fatal Frame II: Crimson Butterfly - Director's Cut | Project Zero 2: Wii Edition

PlayStation 2 / Xbox / Nintendo Wii / PlayStation 3 / Nintendo Wii U
Adventure / Action

Ontwikkeld door Tecmo
Uitgegeven door Ubisoft, Tecmo en Nintendo

Op een zonnige dag is Mio bezig met het vangen van vlinders. Tijdens haar jacht op een Crimson vlinder komt Mio een verlaten dorpje tegen diep in het bos. Nieuwsgierig als Mio is, gaat ze samen met haar tweeling zus Mayu op onderzoek uit. Dat had ze beter niet kunnen doen, want het dorp is niet voor niets verlaten. Het dorp is gedoemd en niet geheel onbewoond, want geesten maken hier de dienst uit. Gelukkig zijn de zussen niet geheel kwetsbaar, dankzij de speciale camera kunnen ze zich verweren tegen de donkere krachten die de dienst uit maken in het dorp.

avatar van kaholiic
Heb een top 10 gemaakt van meest creepy games en deze staat op nummer 1 !!

shadowmaster100
zeker wete,kan je hem nog ergens kopen ?

shadowmaster100
het is een hele goede game,maar echt eng is het niet, de sfeer is perfect moet ik zeggen en de graphics zijn 1 van de mooiste op de ps2.

ik wordt niet snel bang

Dr. Salvador
Ja, ik wordt ook niet snel bang

Maar heel soms in een game, wil je toch nog wel eens schrikken, zeker als het donker is, met volume op heel hard staan, dat is het leuke aan dit genre, gewoon helemaal gek schrikken!

Gebeurde vroeger wel eens een enkele keer, maar nu eigenlijk maar heel zelden, is natuurlijk logisch na zoveel horor, ben er bijna imuum voor!. Haha . Maar soms effe flink schrikken is erg leuk!

avatar van Starmaster501
Tot nu toe 2 keer geschrokken.

De Wii-remake ligt op 29 juni in de winkel. Nog nooit iets uit de serie gegamed, ben erg nieuwsgierig. Hopelijk krijgt deze ook een mooie LE.

avatar van Cassevis
Ben al een tijdje op zoek naar een echte enge horror-game.
Nu deze op wii gaat komen ligt die in de mogelijkheden.
Stelt dit spel niet teleur qua engheid??

avatar van Mega Man
Cassevis schreef:
Ben al een tijdje op zoek naar een echte enge horror-game.
Nu deze op wii gaat komen ligt die in de mogelijkheden.
Stelt dit spel niet teleur qua engheid??

Ga er maar vanuit dat de game je op 't puntje van je stoel laat zitten. Ik wilde indertijd heel graag Project Zero 4: Mask of the Lunar Eclipse hebben voor de Wii maar toen Nintendo weigerde om de game in 't westen uit te brengen, heb ik deel 3 gekocht voor de PS2. Qua sfeer is de game erg creepy en grauw en persoonlijk vind ik geesten die in donkere kamers zitten tig keer enger dan zombies, mutanten en weet ik wat voor vreemde schepsels. Enige uitzondering zijn de Silent Hill games. Vooral de eerste drie delen vind ik nog steeds erg beklemmend en creepy. Voor de Wii kan ik je trouwens ook Silent Hill: Shattered Memories aanraden

avatar van Cassevis
Oke Klinkt goed

avatar van Starmaster501
Shattered Memories is erg goed ja, zoek je een enge game voor de Wii.
De Project zero spellen zijn zoals Mega Man al zei erg creepy. Je zal vaak genoeg schrikken en op het puntje van je stoel zitten. De sfeer blijft gewoon altijd angstaanjagend.

avatar van threeohthree
Gister nacht dan eindelijk mee begonnen. Heerlijk beklemmende en creepy sfeer dat mij vanaf de eerste seconde in zijn macht heeft. Als dit zo doorgaat kan hij wel eens heel hoog in mijn top 10 belanden.

avatar van anders99
Ik heb deze game recent nog eens gespeeld en ik moet zeggen deze is echt nog veel enger dan de eerste.De eerste vond ik al geweldig.Deze game is echt voor gevorderde horror-game liefhebbers