Conan (2007)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Nihilistic
Uitgegeven door THQ

Je speelt als Conan in een prehistorische fantasywereld genaamd Hyboria. Conan is een vechtersbaas met een gespierd lichaam en je kan met alle wapens omgaan. Je neemt het op tegen een aantal slavenhandelaren en je helpt de slaven met ontsnappen. Je krijgt echter een flinke dosis tegenstand te verduren. Niet alleen de slavenhandelaren zitten niet op je komst te wachten, ook enkele vijandige dieren en gefantaseerde draken zullen je tocht niet vereenvoudigen.

avatar van jaspertje3
Moet een aardige Hack 'n Slash game worden, maar ik denk toch dat dit een titel in de middenmoot gaat worden, als leuk tussendoortje.

avatar van Foetsj_NL
Het lijkt veel op God of War.

leuk als je ff wat moe wordt van al die shooters! meer ook niet.

Game ziet er redelijk tot matig uit en de gameplay verloopt niet altijd even vloeiend.

Grafisch was de game zeker weten niet spectaculair. Het heeft erg veel van God of War af (vooral die knoppencombinaties), maar beter betwijfel ik.

Mijn buur was echt een fan van Conan, dus hij heeft de game onmiddelijk aangeschaft. Ga dan straks maar eens langs.

Heb het spel vandaag dus uitgebreid gespeeld op de Xbox 360 en ik ga meteen met de deur in huis vallen, maar deze game is werkelijk de max! De graphics waren beter dan ik eigenlijk had verwacht, de muziek klinkt ook erg goed in mijn beide oren (doet erg veel denken aan de muziek van God of War trouwens), het vechtsysteem is ook meer dan behoorlijk, maar het spel heeft naar mijn mening erg veel van God of War overgenomen. Het spel is erg gewelddadig en dat zorgt natuurlijk voor het nodige bloed dat van je scherm spat. Conan is al bij al dus een goede titel geworden dat voor de fans zeker geen miskoop tot gevolg zal opleveren.
Cijfer: 4****!

avatar van metaledje
Ik ben een enorme fan van de conan film en er was een voorgaande deel op de xbox die ik ook aangeschaft had, het was best te spelen.vooral als je een die hard fan bent. maar kwalitatief gezien was het een belabberde game tegenover de betere slashers.(dus ik verwacht hier niet al teveel van,wat andere ook mogen mededelen) als dit deel ooit in de uitverkoop terechtkomt, komt ie wel in mijn collectie

avatar van rpger
Dan lijkt deze me interessanter voor je metaledje:

avatar van Foetsj_NL
Zag hem net liggen bij de Dixons, heb er veel over gehoord maar ben niet van plan hem te gaan kopen. Lijkt teveel op God of War, wat mij natuurlijk meer aanspreekt. Grafisch en gameplay gezien geen next-gen waardig.

avatar van metaledje
rpger schreef:
Dan lijkt deze me interessanter voor je metaledje:

Fucking awesome

360 heb ik niet,hoef ik niet. goede pc heb ik wel. dan maar kopen op de pc (ooit)

avatar van Gaming 4 ever!
makelek om het uit te speelen ma het is schoon ma rap uit ge speelt ik er 0,5op

Conan is een aardige hack n' slash geworden.
De graphics hebben een aparte stijl en de gameplay leunt zeer dicht aan bij die van god of war.(Wat natuurlijk geen nadeel hoeft te zijn.)
De levels zijn zeer gevarieerd en de liters bloed spatten werkelijk van je scherm af.
De boss levels zijn ook vrij aardig maar zijn teveel afgekeken van god of war.
De controls verlopen niet altijd even vlot en het spel is vrij gemakkelijk.
Al bij al een meer dan degelijk tussendoortje.
Maar kopen=nee.
Huren=ja.
3***

avatar van 7higer7
idd leuk om als tussendoortje te spelen ookal vind ik niet dat hij de next gen verwachtingen waardig voldoet.. grafisch ziet het er redelijk goed uit de camera en de gameplay daarentegen stukken minder ik had weinig zin om verder te spelen naarmate ik gestopt was om een andere game te spelen ..jammer genoeg 2 *

avatar van jaspertje3
Onleesbaar bericht verwijderd.

avatar van sway
Dit is zeker een hack en slash game. vind hem toch kwa gameplay erg lijken op Viking. Leuk spel verder

avatar van Barcel
In 5 en half uur uitgespeeld.

Het begon hartstikke leuk, veel vijanden afslachten met prachtige combo's die je heerlijk kunt uitvoeren. Conan vind ik ook een supertoffe personage (Zijn gezicht doet me echt aan Willem Dafoe denken eigenlijk). De graphics vielen erg mee en zijn ook mooi uitgewerkt.

De camerawerk en de gameplay doen me wel héél érg véél aan die van God of War denken. Zo erg dat de makers van Conan de camerawerk en de gameplay van God of War wel hebben kunnen nagemaakt. Een beetje laf en ze hadden een andere gameplay kunnen maken.

Zoals ik al zei, begon het super maar later werd het maar saaier en er kwamen steeds nieuwe vijanden die ik erg stom vind. Maar de bosses zijn wel leuk om te verslaan en dat is voor mij gelukkig een pluspunt. Het was dus zeker waard maar tegen de end boss helaas niet. De manier hoe je hem moet verslaan vind ik belachelijk uitgewerkt, ik ben wel 30 keer doodgegaan. Uiteindelijk versloeg ik hem en het eindigt nog stom ook? Ik had zeker weten veel meer verwacht en ik had ook niet verwacht dat het zo kort was. 5 en half uur! Wat mij betreft dus erg jammer.

Ondanks de erg korte speelduur en het stomme einde geef ik het spel een 3,5* omdat het begin zo super was dat ik blij ben dat ik het niet gemist heb.

gamelord

avatar van Barcel
Vertel ook waarom?

Dr. Salvador
Ja, ben ook wel benieuwd, waarom een 1*

avatar van jellecomicgek72
Waarom krijgt deze game een 1* gamelord?

avatar van patenpac
Vrij leuke game voor even.
Het feit dat je werkelijk vijanden in stukken kan kappen houdt je even bezig om zo gruwelijk mogelijk de vijanden af te maken.
Toch zijn bij mij niet alle vijanden even interessant.
Wanneer je tegen geesten moet en dus geen bloed of af gekapte ledematen tegen komt wordt de game een pak minder interessant.
De piraten zijn het leukste om te doden vind ik.

een zeer aardige hack & slasher , maar het was natuurlijk wel een pure god of war kloon, helaas kon hij niet aan god of war tippen. grafisch kon hij ook niet tippen aan andere games rond die tijd, zo vond ik grafisch gezien Heavenly sword veel mooier ( let op niet beter qua gameplay) deze smaakte lekker als voorgerecht maar was geen volwaardige hoofdgerecht.