Deathwish Enforcers (2023)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5

Ontwikkeld door Monster Bath
Uitgegeven door Limited Run

Het is 1969 en een kwaadaardig misdaadsyndicaat probeert de straten van San Francisco over te nemen. Als onderdeel van de elitepolitie van de stad, de 'Deathwish Enforcers', is het jouw plicht om het uitschot dat je straten terroriseert op alle mogelijke manieren neer te halen. Haal het geweld van de straat en sla terug richting de leider van het syndicaat: Big Boss X.

Heerlijk retro run 'n gun gamepje in de stijl van Sunset Riders of Robocop (de oorspronkelijke Arcade game) met een soort van Expendables-sausje erover gegooid. Ieder karakter is namelijk gebaseerd (zowat 1-1) uit icoonische jaren 60-70 helden zoals we daar hebben een Paul Kersey (Charles Bronson / Death Wish), Dirty Larry (Clint Eastwood) of Cleapatra Jones (Tamara Dobson). In de PC versie zit in de special edition zelfs een James Bond. (geen idee of die ook toegevoegd is in normale versies op de consoles). Ook hebben ze elk hun eigen wapen.

In ieder geval - voor fans van het Run 'n Gun genre is dit een erg leuke optie. Speelt lekker, best uitdagend, en is verkrijgbaar voor een heel redelijk budget prijsje (zeker in een sales).