40 uur op de teller, uitgespeeld met 90% van alle side-content erbij. Ik begin mijzelf inmiddels volledig af te sluiten van online opinies. Want ook hier kleeft weer een achterlijke haatcampagne aan vast. Buiten dat blijf ik mij ook verbazen over de tendens dat iedere nieuwe game de 'next big thing' moet zijn. Avowed lijkt geen eerlijke kans te krijgen, terwijl de meningen onder gamers die er genoeg uren in hebben geïnvesteerd juist erg te spreken zijn over de complete ervaring. Het is een fraaie wereld die de speler beloond om ieder hoekje te verkennen (Nee, echt. Overal tref je
loot aan), met sterke voice acting, goed geschreven (geen Dragon Age Veilguard praktijken...) en je keuzes hebben daadwerkelijk invloed op het verloop van het verhaal.
En dat gecombineerd met een verslavend combat systeem! Je kunt, zoals het een RPG betaamd, op vele manieren spelen, maar ik was vooral blij verrast hoe de verschillende type wapens te combineren zijn. Je hebt sowieso twee
weapon sets die je in kunt stellen (meestal doe ik dat niet, maar hier werkt het echt in je voordeel). Je kunt bijvoorbeeld ook een
wand in je linker hand combineren met een
pistol in je rechter, om een soort hybride class te maken. Bovendien is het erg makkelijk om je skillpoints te resetten, waardoor ik tijdens mijn playthrough alle classes en wapensoorten heb kunnen proberen. Met een soort 'frost mage' en 'gunslinger' als persoonlijk favoriet.
Nu tijd om Obsidian's
The Outer Worlds (2019) te proberen
