Ace Combat 3: Electrosphere (1999)

PlayStation
Simulation / Action

Ontwikkeld door Namco
Uitgegeven door Namco

Jij bent een 'Ace Fighter' piloot, die voor de organisatie 'UPEO' verschillende missies zal moeten doen. De missies zullen verschillen tussen een vrachtvliegtuig neerhalen of een satelliet vernietigen. Aan het eind van elke missie krijg je een score, die varieert van A tot en met D. Als je hogere scores haalt zul je sneller nieuwe vliegtuigen en andere content verzamelen.

Pascal A
Dit derde deel uit de serie is het beste deel op de PSX, ik ben fan van de hele serie een mooie mix van simulatie en arcade.

avatar van MrDrx
ligt helemaal onder de stof in de kast, boeiend spel (voor die tijd)

avatar van Mega Man
Ik heb enkel Ace Combat 2 (PS1) en Ace Combat: Squadron Leader (PS2) gespeeld en hoewel Squadron Leader er een stuk mooier uitziet en verder gaat dan alleen maar doelen opsporen en vernietigen (o.a. de conversaties tussen de piloten) prefeer ik AC2 toch boven deze. Deel 2 had namelijk zo'n vette soundtrack en daar kan Squadron echt niet aan tippen. Veel minder memorabel. En voor mij hoeft dat gelul niet tijdens het vechten. Gewoon vliegen en knallen en nog eens opnieuw.

Taken

Ik vind de voorgaande delen op de PSX ook veel beter dat Ace Combat: Squadron Leader op de PS2, maar ik speelde na het spelen van de PSX versie's toen der tijd voor het eerst op een next gen console de Sega Dreamcast, het spel Airforce Delta en ik vond dat Squadron Leader dit niet kon overtreffen.

Ik had u.s. Dreamcast dus vandaar dan ik me altijd altijd de naam Airforce Delta heb aangenomen, terwijl de pal naam DEADLY SKIES IS!!!!, en er gewoon al die tijd een hele serie van drie delen is uitgekomen op de PS2

Dus voor de fans die na de PSX zijn afgehaakt op de PS2, check Deadly Skies !!!!