Crash Twinsanity (2004)

PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Vivendi
Uitgegeven door Traveller's Tales

Twee paarse vogels, genaamd Wicked Twins vormen een nieuwe bedreiging voor Crash's wereld. Crash moet een team vormen met Dr. Neo Cortex om de vogels te stoppen. Zo kun je Dr. Cortex naar plaatsen gooien, die je niet zelf kan bereiken en hem gebruiken als hamer om vijanden te verslaan.

Cover komt me bekend voor maar dat zegt natuurlijk niks over het spel.

avatar van Bart Tönjann
Wel aardig, maar zeer veel glitches. Ook vond ik de muziek, die erg vrolijk en fleurig probeert te zijn, behoorlijk storend en irritant. Spel is zéér snel uit te spelen. Toch ook goeie dingen. Zo is het verhaaltje wel grappig, kom je vele Crash personages tegen in het avontuur, en eindelijk krijgen we een heel klein beetje achtergrond info betreffende Neo Cortex. Ook leuk dat dit spel wat meer de Naughty Dog kant op gaat, alleen dan met meer humor en vrijheid. Een leuk spelletje voor als je in een melige en/of vrolijke bui ben, maar wil je een meer episch avontuur, dan kan het behoorlijk tegenvallen.

Muziekjes zijn heel vaak irritant en gaan vervelend worden maar het mag niet ontbreken vind je niet Bart?

avatar van Bart Tönjann
Muziek vind ik altijd wel belangrijk, maar niet als het zo druk, repetief en 'vrolijk' is als hier. Sommige zullen er wellicht van houden, het past ook wel een heel klein beetje bij de sfeer misschien, maar het vermoeid zo.

avatar van Foetsj_NL
Waarschijnlijk is de muziek en het spel bedoeld voor de wat jongere generatie ? Aangezien het allemaal zo vrolijk is..

avatar van Bart Tönjann
Het spel is inderdaad wel wat georienteerd op jongere spelers, ja.

avatar van wiiplayer
geweldig spel vond ik altijd nu nog wel trouwens
4.5***

avatar van Bart Tönjann
He, wiiplayer. Wat vond jij het leukste onderdeel van dit spel? (ja, ik ben een beetje een fan van Crash Bandicoot, dus.. )

Bart Tönjann schreef:

Je zou er toch eens meer gaan toevoegen Bart er zijn namelijk nog maar weinig Crash Bandicoot spellen op de site en er bestaan er nog veel meer.

avatar van Foetsj_NL
Ik zie er toch al redelijk veel staan, John.

Bart Tönjann schreef:

leukste onderdeel van het spel was toch wel dat je gins sleeën op dr.neo cortex.! tis lang geleden maar...
Ook leuk als je rollend aan het vechten bent

Foetsj_NL schreef:
Ik zie er toch al redelijk veel staan, John.

Ja, dat is waar maar er zijn er nog wel een paar, als Bart zo erg fan is van de Bandicoot spellen zou hij ze gewoon moeten toevoegen...

Hele leuke platformer, want hier heb ik vele uren aan versleten, maar deze keer werd het gelukkig een beetje uitdagender dan zijn voorgangers. Het spel heeft goede graphics, maar de gameplay is nagenoeg hetzelfde gebleven, maar dat is geen minpunt natuurlijk. Het spel voelt ook meteen vertrouwd aan, want de sfeer zat er weer goed in. De andere spellen zijn jammer genoeg maar zwakjes, maar deze is zeker eens leuk om te spelen! Kortom: de gamers die waren afgehaakt bij de andere verschenen spellen van Crash op PlayStation 2 moeten dit spel toch zeker eens spelen, want ik vond de vorige verschenen delen ook niet echt super, maar dit spel in ieder geval wel! Cijfer: 3***!!!

wiiplayer schreef:

Ook leuk als je rollend aan het vechten bent

Ik had al een vermoeden dat je die scene's zou noemen Die waren inderdaad leuk om te spelen.

avatar van Crash Bandicoot
Mooi spel soms kwam ik steeds by het zelfde stuk uit en kwam ik niet meer verder

het muziekjes is wel grappig maar ik ging nogal vaak af en dan begon dat muziekje opnieuw en dat irrteerde heel erg

grappig dat je samen met je vijand moet werken

een 4*

Leuk spel, Crash Twinsanity was leuk, alleen wat aan de korte kant. Het leukste nieuwe element was dat je samen met cortex moest samenwerken, en dit zorgde weer voor nieuwe moves. ook een humoristische deel in de serie. Crash Twinsanity is weer een goeie platformer.

avatar van wiiplayer
Wat jammer dat deze zo onbekend is! (11 stemmen)
Deze is na Crash 2 zeker wel de meest geniale Crash. Fantastischer verhaal ook

joeri592
is deze zo goed wiiplayer?
mischien dat ik hem ook aanschaf

avatar van wiiplayer
Ja, heerlijke Game. Voorals als je bekend bent met de Crash personages. Je komt hier erg veel oude crash vijanden tegen die je samen met Neo Cortex moet ownen. Ook gewoon super Gameplay en erg grappig. Goed verhaal ook.

Maar als dit je eerste Crash Game is kan ie wel tegenvallen.

joeri592
ik heb crash 1,2,3 crash bash, crash team racing gespeeld, de nieuwe blijken allemaal slecht te zijn, vandaar dat ik deze dus ook maar heb laten liggen maar ik neem hem wel mee als ik hem voor goedkoop zie

avatar van wiiplayer
Ja, dit is sowieso de betere Crash van deze tijd.

avatar van wiiplayer
Wel grappig, in mijn jonge jaren wist ik dat ik deze ging krijgen voor Sinterklaas. Ik vroeg toch even aan mijn moeder of ik hem al vast even mocht spelen op de Playstation 2. Dit was 2 dagen voor 5 december.

Op 5 December had ik hem al lang en breed uitgespeeld

was wel lachen als cortex zo door de lucht vliegt, wel leuk

MWa deze crash vond ik nog steeds velen malen minder dan de crash games op de psx vond hem wel de beste crash van de vorig generatie crash, er zat humor in en zag er aardig uit. kan je een kans geven, maar zet je verwachtingspatroon wat lager:)

avatar van Realistic Gamer
Een van de meest hilarische en unieke Crash Bandicoot game! De game heeft een vrij lange duur en heeft ook de meest unieke en humoristische levels die soms ook best wel moeilijk waren. De levels waren erg humoristisch, prachtig en ook uniek gethematiseerd.

Maar de game kent ook zijn minpunten. Wat mij vooral irriteerde was de muziek, de besturing en de checkpoints. Jeetje! Wat heb ik me daar aan toch vreselijk geïrriteerd! Als kind vond ik Crash Bandicoot al helemaal geweldig en kocht ik elke nieuwe Crash Bandicoot game die nog maar net uit was. Maar dankzij die irritaties had ik ook als kind veel gescholden om deze game (niet grof natuurlijk) vanwege die irritaties, Haha! Ik weet nog goed dat mij moeder mij vaak vroeg of het goed met me ging, en ik zij toen enthousiast ''Ja, natuurlijk! Hoezo...'' Haha! Die goeie ouwe tijd! De humor die in het bijzonder aanwezig was in deze game maakte me ook erg aan het lachen en maakte de irritaties weer helemaal goed!

Een prachtige, humoristische en unieke deel van de Crash Bandicoot serie! Het doet me wel een beetje denken aan Ray-Man.

Dit prachtige, humoristische en unieke deel van Crash Bandicoot kent drie grote irritaties, dus drie grote minpunten en komt dan uit van mij op een,

Gekke: 3.5 ***+

avatar van Pepino
Wat ik mij vooral kan herinneren is dat de game best leutig is, met een zalige soundtrack; maar énorm veel bugs bevat.

avatar van Duke Nukem
Dit spel voelt in tegenstelling tot de andere Crash Bandicoot games op de PS2 meer aan alsof het van Naughty Dog komt. Bijlange niet zo goed als de originele Crash spellen voor de PS1, maar toch wel leuk vooral voor de jongere gamers.