menu

Rogue Warrior (2009)

mijn stem
1,08 (25)
25 stemmen

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter
single player / multi player / online

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Ubisoft en Bethesda

Je speelt als Dick Marcinko, een voormalig Navy Seal. Je komt met je team terecht in Noord-Korea. Onbedoeld beland je midden in de strijd die gaande is tussen Noord-Korea en Zuid-Korea. Het is nu aan jou de taak om je team in veiligheid te brengen door je een weg te banen naar Zuid-Korea.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=V9iwYRcLrCE

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van jellecomicgek72
0,5
[Review]

Zo, gister even bij een kameraad geweest die dit spel had. Hij zei al dat ie het echt vreselijk vond dus we namen samen de game even onder de loep. Als je de game binnenkomt dan zien we een soort van Rambo-achtige gast staan die dan opeens een granaat door een deur heengooit en opeens is het 'payback'. Nou verder kom je eigenlijk bitter weinig te weten over de maincharacter want het enige wat je doet zijn gasten neerknallen. De AI is echt om te janken in deze game. Ik stond voor een gast en toen ging die gast ff rustig zijn wapen herladen. Echt waar we lagen in een deuk om deze game! Ik merkte ook dat ik meer de finishing-move gebruikte waardoor je je mes in je tegenstandster's rug kon steken. Daar vermaakte ik me nog wel mee. Graphics komen uit het stenen tijdperk, slechte AI, slechte controls. Ook de wapens voelen allemaal hetzelfde aan, met een klein geweertje kun je vanaf 25 meter afstand gasten neermaaien. Kan dus echt niet in het echt. Gewoon dikke geldverspilling. Niet kopen dus!!

0,5*

1,5
Na Rebellion's nederlaag verwerkt te hebben van Shellshock 2: Blood Trails is Rebellion terug van weggeweest met Rogue Warrior. Rebellion was er zoals je al kon opmerken er nou niet bepaald in geslaagd een degelijk spel af te leveren. Met Rogue Warrior proberen ze het echter nog een keertje opnieuw. Opnieuw een nederlaag van jewelste of weet Rebellion ons ditmaal dan toch maar eens te verrassen?

Rogue Warrior is een first-person shooter geworden, die het vooral moet hebben van enkele brute quarter kills. Voor de rest is er eigenlijk niets nieuws onder de zon te bespeuren. Met slechts een druk op een knop kan je je vijand genadeloos afmaken op de meest gruwelijke wijzen, die je je kan inbeelden. 25 verschillende manieren zijn er om mee te kunnen experimenteren, deze lonen dan ook best de moeite. Al weet je al best snel bij bepaalde plekken waar vijanden zich begeven, wat het effect van zo een quarter kill vrij voorspelbaar maakt. Het hangt wederzijds ook een beetje van je omgevingen af, waar je in verzeild bent geraakt. Daarom vind ik het dan ook zo enerverend dat je telkens hetzelfde te zien krijgt bij wijlen. Ergens ook best normaal, maar toch, ik verwachtte er meer van. En God, ik gebruikte meer die quarter kills dan dat ik in het rond schoot. Waarom? Omdat het effectiever bleek te werken dan de meeste wapens in je al niet al te uitgebreide wapenarsenaal. De geweren zijn dan ook niet zo tof om mee om te springen. Maar de grootste fout die Rebellion gemaakt heeft is toch wel van het niet inschakelen van een testteam. En ja, dat zie je eraan. Het is dan ook triest om te zien hoe breinloos je vijanden op je afrennen en steeds op dezelfde plekken dekking gaan zoeken. Het dekking nemen in Rogue Warrior is trouwens totaal onnodig. Toch hebben de ontwikkelaars je de kans gegeven om je dekking te laten zoeken achter objecten. Maar je hoort mij al aankomen... Zelfs dat is erbarmelijk slecht uitgewerkt. Het werkt sloom, het schieten is zelfs nog onnauwkeuriger bij het blindvuren dan het daarvoor al was en voegt geen enkele meerwaarde aan het spel toe. Nee, qua gameplay weet dit spel het meest van de tijd te irriteren en werkt na het eerste uurtje spelen al flink op de zenuwen.

Als ik mij over de graphics moet uitspreken kan ik er weinig tot niets goeds over zeggen. De graphics zijn over het algemeen vreselijk. Het steeds terugkerende level design, steeds dezelfde vijanden die je te zien krijgt, de wapens die gebrek aan detail missen, wat ook telt voor de slechte animaties van de personages zelf. Enkel het hoofdpersonage is nog aanvaardbaar. Maar zelfs voor dit tijdperk met de technologie dat meeste ontwikkelaars ondertussen bezitten, kan dit gewoon niet door de beugel.

Qua geluid zit het spijtig genoeg ook niet helemaal goed in Rogue Warrior. Dan heb ik het over de achtergrondmuziek die in het spel verwerkt zit. Oftewel valt het simpelweg weg, of wordt het gewoon onderbroken door een te grote hoeveelheid aan actie. Als het soms eens te heet onder de voeten wordt durft het spel ook wel eens te gaan vasthangen. Drie keer is mij dat gebeurd en dat na zo'n 3 à 4 uur. Gelukkig heeft het spel toch nog één reden tot spelen: Mickey Rourke. De bekende acteur verzorgt de stem van Dick Marcinko en ik moet dan ook eerlijk bekennen: de sappige oneliners vliegen je keer op keer meermaals om de oren.

Het verhaal in het spel stelt over het algemeen bijster weinig voor. Marcinko krijgt na elke taak een nieuwe voorgeschoteld en maakt zijn taken dan ook af voordat hij naar zijn volgende locatie trekt. Het gaat meestal om explosieven te plaatsen in je omgevingen, waardoor je na elk afgerond level een nogal explosief einde voorgeschoteld krijgt. Maar de grafische afwerking van het spel is zodanig slecht, zodat het je eigenlijk maar amper interesseert wat er allemaal gaande is. Gelukkig weet de vuilgebekte Richard 'Dick' Marcinko de lachspieren af en toe wel op te wekken.

Om het kort en bondig te houden is dit een spel geworden dat je ten alle tijden het best vermijdt. Dit spel heeft buiten een stoer hoofdpersonage en zijn brute wijze van moorden verder niets om het lijf. Een alledaagse first-person shooter die zijn bestaan niet gerechtvaardigd is. Een wanproduct, als je het mij vraagt. Als je je al bedenkt dat sommige mensen klaagden om de relatieve korte singleplayer van Call of Duty: Modern Warfare 2, die zo ongeveer 5 à 6 uurtjes in beslag nam, wil ik deze muggenzifters wel eens opnieuw horen als ze Rogue Warrior onder handen hebben genomen. Rogue Warrior drijft het zelfs zover om de speelduur te beperken tot zo'n 3 à 4 uurtjes. Of de makers zelf geen zin meer hadden in dit project kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar toch, hier zie je het er gewoon aan dat halverwege het proces dit project is gekapseisd. En dan krijg je dit, een onafgewerkt beschamend product waar men nog zoveel mogelijk geld wilt uit proberen te slaan door het relatief vroeg in winkelrekken te leggen, zodat men negatieve recensies wist te vermijden. Rebellion zal zich stevig moeten herpakken met Aliens vs. Predator. En als hun dat niet lukt, keer ik voor altijd mijn rug toe naar Rebellion.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:48 uur

geplaatst: vandaag om 06:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.