Rogue Warrior (2009)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Rebellion
Uitgegeven door Ubisoft en Bethesda

Je speelt als Dick Marcinko, een voormalig Navy Seal. Je komt met je team terecht in Noord-Korea. Onbedoeld beland je midden in de strijd die gaande is tussen Noord-Korea en Zuid-Korea. Het is nu aan jou de taak om je team in veiligheid te brengen door je een weg te banen naar Zuid-Korea.

1,5
Haha, ik en een kameraad hebben de proef op de som genomen en het spel nam ons slechts twee en een half uur in beslag. Op zich is dit spel niet zo slecht als bijv. IGN je wilt doen laten geloven. Deze titel is enkel te gemakkelijk en de grafische afwerking laat ook te wensen over. De spelduur of eerder het gebrek eraan, is echter onvergeeflijk.

avatar van IceTea
0,5
Hoe kunnen mensen dit op de markt brengen? De gameplay is te makkelijk en dan hebben we het nog niet gehad over de graphics. Nou zijn graphics voor mij niet mijn eerste prioriteit, maar een beetje 2010 mag wel.

Het idee is geweldig.. de moeilijkheidsgraad is te makkelijk + graphics zijn bar en bar slecht.

[Review]

Zo, gister even bij een kameraad geweest die dit spel had. Hij zei al dat ie het echt vreselijk vond dus we namen samen de game even onder de loep. Als je de game binnenkomt dan zien we een soort van Rambo-achtige gast staan die dan opeens een granaat door een deur heengooit en opeens is het 'payback'. Nou verder kom je eigenlijk bitter weinig te weten over de maincharacter want het enige wat je doet zijn gasten neerknallen. De AI is echt om te janken in deze game. Ik stond voor een gast en toen ging die gast ff rustig zijn wapen herladen. Echt waar we lagen in een deuk om deze game! Ik merkte ook dat ik meer de finishing-move gebruikte waardoor je je mes in je tegenstandster's rug kon steken. Daar vermaakte ik me nog wel mee. Graphics komen uit het stenen tijdperk, slechte AI, slechte controls. Ook de wapens voelen allemaal hetzelfde aan, met een klein geweertje kun je vanaf 25 meter afstand gasten neermaaien. Kan dus echt niet in het echt. Gewoon dikke geldverspilling. Niet kopen dus!!

Dr. Salvador
Hahaha!, zo te zien is dit echt een schijtgame!

Prima review!

Ik heb gelachen!

avatar van victor drazen
mensen dit is de grootste bagger game die ik ooit gespeeld heb.
geloof mij ik heb die vergissing germaakt!!
deze game krijgt van mij zelf nog geen 0.5 ster!!
percies een psx game

Net uit en nu al nr 5 in de flop
Kan niet wachten om dit 'spel' eens te spelen eigenlijk

Bahamut Zero schreef:
Net uit en nu al nr 5 in de flop
Kan niet wachten om dit 'spel' eens te spelen eigenlijk

Ja als je een keer tijd hebt... Het schijnt dat je de game al in een flinke schijtbeurt kan uitspelen ( zo'n anderhalf uur).

Bahamut Zero schreef:
Net uit en nu al nr 5 in de flop Kan niet wachten om dit 'spel' eens te spelen eigenlijk

Dat zou voor de grap eens moeten doen ja

Dr. Salvador
Maar dan wel als de game 5 euro of goedkoper is .

1,5
Na Rebellion's nederlaag verwerkt te hebben van Shellshock 2: Blood Trails is Rebellion terug van weggeweest met Rogue Warrior. Rebellion was er zoals je al kon opmerken er nou niet bepaald in geslaagd een degelijk spel af te leveren. Met Rogue Warrior proberen ze het echter nog een keertje opnieuw. Opnieuw een nederlaag van jewelste of weet Rebellion ons ditmaal dan toch maar eens te verrassen?

Rogue Warrior is een first-person shooter geworden, die het vooral moet hebben van enkele brute quarter kills. Voor de rest is er eigenlijk niets nieuws onder de zon te bespeuren. Met slechts een druk op een knop kan je je vijand genadeloos afmaken op de meest gruwelijke wijzen, die je je kan inbeelden. 25 verschillende manieren zijn er om mee te kunnen experimenteren, deze lonen dan ook best de moeite. Al weet je al best snel bij bepaalde plekken waar vijanden zich begeven, wat het effect van zo een quarter kill vrij voorspelbaar maakt. Het hangt wederzijds ook een beetje van je omgevingen af, waar je in verzeild bent geraakt. Daarom vind ik het dan ook zo enerverend dat je telkens hetzelfde te zien krijgt bij wijlen. Ergens ook best normaal, maar toch, ik verwachtte er meer van. En God, ik gebruikte meer die quarter kills dan dat ik in het rond schoot. Waarom? Omdat het effectiever bleek te werken dan de meeste wapens in je al niet al te uitgebreide wapenarsenaal. De geweren zijn dan ook niet zo tof om mee om te springen. Maar de grootste fout die Rebellion gemaakt heeft is toch wel van het niet inschakelen van een testteam. En ja, dat zie je eraan. Het is dan ook triest om te zien hoe breinloos je vijanden op je afrennen en steeds op dezelfde plekken dekking gaan zoeken. Het dekking nemen in Rogue Warrior is trouwens totaal onnodig. Toch hebben de ontwikkelaars je de kans gegeven om je dekking te laten zoeken achter objecten. Maar je hoort mij al aankomen... Zelfs dat is erbarmelijk slecht uitgewerkt. Het werkt sloom, het schieten is zelfs nog onnauwkeuriger bij het blindvuren dan het daarvoor al was en voegt geen enkele meerwaarde aan het spel toe. Nee, qua gameplay weet dit spel het meest van de tijd te irriteren en werkt na het eerste uurtje spelen al flink op de zenuwen.

Als ik mij over de graphics moet uitspreken kan ik er weinig tot niets goeds over zeggen. De graphics zijn over het algemeen vreselijk. Het steeds terugkerende level design, steeds dezelfde vijanden die je te zien krijgt, de wapens die gebrek aan detail missen, wat ook telt voor de slechte animaties van de personages zelf. Enkel het hoofdpersonage is nog aanvaardbaar. Maar zelfs voor dit tijdperk met de technologie dat meeste ontwikkelaars ondertussen bezitten, kan dit gewoon niet door de beugel.

Qua geluid zit het spijtig genoeg ook niet helemaal goed in Rogue Warrior. Dan heb ik het over de achtergrondmuziek die in het spel verwerkt zit. Oftewel valt het simpelweg weg, of wordt het gewoon onderbroken door een te grote hoeveelheid aan actie. Als het soms eens te heet onder de voeten wordt durft het spel ook wel eens te gaan vasthangen. Drie keer is mij dat gebeurd en dat na zo'n 3 à 4 uur. Gelukkig heeft het spel toch nog één reden tot spelen: Mickey Rourke. De bekende acteur verzorgt de stem van Dick Marcinko en ik moet dan ook eerlijk bekennen: de sappige oneliners vliegen je keer op keer meermaals om de oren.

Het verhaal in het spel stelt over het algemeen bijster weinig voor. Marcinko krijgt na elke taak een nieuwe voorgeschoteld en maakt zijn taken dan ook af voordat hij naar zijn volgende locatie trekt. Het gaat meestal om explosieven te plaatsen in je omgevingen, waardoor je na elk afgerond level een nogal explosief einde voorgeschoteld krijgt. Maar de grafische afwerking van het spel is zodanig slecht, zodat het je eigenlijk maar amper interesseert wat er allemaal gaande is. Gelukkig weet de vuilgebekte Richard 'Dick' Marcinko de lachspieren af en toe wel op te wekken.

Om het kort en bondig te houden is dit een spel geworden dat je ten alle tijden het best vermijdt. Dit spel heeft buiten een stoer hoofdpersonage en zijn brute wijze van moorden verder niets om het lijf. Een alledaagse first-person shooter die zijn bestaan niet gerechtvaardigd is. Een wanproduct, als je het mij vraagt. Als je je al bedenkt dat sommige mensen klaagden om de relatieve korte singleplayer van Call of Duty: Modern Warfare 2, die zo ongeveer 5 à 6 uurtjes in beslag nam, wil ik deze muggenzifters wel eens opnieuw horen als ze Rogue Warrior onder handen hebben genomen. Rogue Warrior drijft het zelfs zover om de speelduur te beperken tot zo'n 3 à 4 uurtjes. Of de makers zelf geen zin meer hadden in dit project kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen, maar toch, hier zie je het er gewoon aan dat halverwege het proces dit project is gekapseisd. En dan krijg je dit, een onafgewerkt beschamend product waar men nog zoveel mogelijk geld wilt uit proberen te slaan door het relatief vroeg in winkelrekken te leggen, zodat men negatieve recensies wist te vermijden. Rebellion zal zich stevig moeten herpakken met Aliens vs. Predator. En als hun dat niet lukt, keer ik voor altijd mijn rug toe naar Rebellion.

0,5
sodeknetters Tom! Erg goede review van dit wanproduct.

Bedankt man!

avatar van Bahamut Zero
Ik heb hem aangeschaft. Kreeg hem gratis bij de FRS 3 halen = 2 betalen Eerste 2 missies hebben we al gespeeld, maar ik ga er binnenkort eens uitgebreid voorzitten

War-Ultima
Ik heb samen met Bahamut Zero, Rogue Warrior mogen testen , hij is zo slecht dat het gewoon komisch word.
Maar ik vind hem wel beter dan Turning Point Fall Of Liberty , turning point is slecht zonder humor en rogue warrior is slecht met humor.
Rogue Warrior is een erg lollig spel, je loopt gewoon naast een mannetje te dansen en ze hebben nog niks in de gaten .
Rebellion is gewoon een slechte ontwikkelaar maar ze brengen wel humor in hun games, met AVP 2010 versie lag ik soms ook dubbel (vooral in online MP).
Mickey Rourke was helemaal komisch met zijn non-stop gevloek.

avatar van Bahamut Zero
De makers van dit spel zijn trouwens Rebellion en niet Zombie zoals hierboven vermeld staat

slechtste spel van 2009

War-Ultima
Vogelbekdier schreef:
slechtste spel van 2009

Meen je dat nou tell us something we don't know.

davidbmaster
lekker game om mee te lachen hoe dom een A.I. kan zijn en lekker voor je gamerscore op hard uitspelen wat een lachertje en maat van me kreeg eve voor het eerst een xbox360 controller en ging spelen en kwam er doorheen en haalde in 20 minuten missie 4 echt wat een game die beter niet moeten komen in de winkel.

avatar van rockgamer
ik zie dat veel mensen om deze game hebben kunnen lachen, nou ik echt niet, eerlijk gezegt verwachte ik er veel van en had hem ook meteen op de release gekocht

ik speelde hem op medium of normal of hoe het daar ook heet (ik speel spellen altijd eerst op het middelste niveau, als het me goed bevalt speel ik hem daarna nog op het moelijkst )
het eerste wat me opviel was dat de graphics echt ongelofelijk lelijk waren, maar dan ook echt lelijk, ik had meteen al spijt dat ik hem gekocht had maar ik speelde toch even door,

het tweede wat me opviel was dat de tegenstanders echt ongelofelijk slecht waren, ik loop gewoon naast zo'n gast, en hij deed helemaal niks, ik dacht dat ie bij me hoorden aangezien hij niets deed, maar toen ik op hem richte was dat richtding zegmaar rood dus ik schoot hem maar neer, andere mensen gaan gewoon staan reloaden vlak voor je neus, kijken je gewoon aan en doen verder niets, het slaat gewoon helemaal nergens op,

ook de online mode was walgelijk, het duurde zéér lang voor ik in een potje zat, weinig mensen speelde het ( natuurlijk ) zat ik er eindelijk in, was er een vreselijke lag, de wapens zijn allemaal ongeveer even sterk voor mijn gevoel met een simpele pistool kan je iemand doden die heel ver is, en door die lags was de online mode zo goed als onspeelbaar, veel mensen gingen snel weg dus het potje was gauw over, ik probeer het opnieuw, en ga weer een potje online en wat denk je ? precies hetzelfde verhaal !

ik dacht dus echt kut ! waarom heb ik deze game gekocht ?! ik ga terug naar de winkel die een gebrekkkige game collectie heeft, de winkel doet niet aan geld terug dus moest ik de game gaan ruilen, ze hadden erg weinig games, wel veel cd's en dvd's uiteindelijk koos ik maar voor rainbow six vegas 2, die me ook niet zo veel deed,maar daar had ik iniedergeval een stuk meer plezier dan deze game, ik heb hem nooit helemaal uitgespeeld maar op internet staat dat de game maar een anderhalf uur duurt !!

0,5 sterren, ONVERANDELIJK

avatar van mr blijhoofd
1,5
5 euro in de afgeprijsde bak en voor dat geld is het een top game . kheb m direct op hard gezet en moet zeggen dat het dan nog net te vertoeven was jaja. alles in deze game is gejat het probeert metal gear, gears of war en al die andere toppers na te doen maar dan slecht. en voor 5 euro heb je best een leuke zondag middag. ik heb nog wel ff de online multiplayer geprobeerd maar dr was niemand online dus ja dat zegt voldoende denk ik zo

ik geef deze game toch maar een 1.5 want ik heb in mijn leven slechtere games gespeeld niet veel maar toch

Dobbelstenen
Voor 5 euro wil ik 'm ook wel proberen! Waar heb je 'm gehaald?

avatar van rockgamer
Dobbelstenen schreef:
Voor 5 euro wil ik 'm ook wel proberen! Waar heb je 'm gehaald?

niet kopen, deze game is nog geen 5 cent waard, helaas had ik er de volle 60 euro voor betaalt

0,5
Ik heb dit spel gratis van een vriend gekregen nou wat was ik blij zeg.
God wat is dit nou voor een spel.
Ik wil er niet eens meeer over praten

davidbmaster schreef:

Maar toch in je top 10? Leg uit...

davidbmaster
heb geen top 10

davidbmaster schreef:
heb geen top 10

avatar van roman123
Bij bol.com is deze nog steeds 59,95 Je zou hem maar kopen voor dat godsvermogen en er dan achter komen dat het zo'n slecht spel is haha.

avatar van wolff
Ik zag hem hier bij de free record shop voor 9 euro

avatar van GamefreakRob
En toch ziet ie er vet en uitdagend uit als cover!

avatar van ilovePS3
uitgegeven door bethesda ongelooflijk

Nummer 5 in de flop 100 maar toch heb ik wel slechtere games gespeeld. Het is best middelmatig (en ja, wellicht voor de meesten eronder), ik zit na af en toe een half uurtje spelen ongeveer halverwege, de AI is slecht, de pistolen (buiten shotgun en sniper rifle) voelen allemaal hetzelfde aan en de graphics doen meer aan een PS2 game denken dan aan een PS3 game MAAR...die voiceovers van Mickey Rourke die er zowat ieder halve minuut worden uitgespuwd zijn echt wel grappig, de close kill-animaties zijn keer-op-keer steeds leuk om te zien en om de een of andere manier is het gewoon leuk om te spelen. Zo slecht-dat-het-leuk wordt? Het lijkt af en toe of je een matige beta van het veel betere The Punisher (2005) bent aan het spelen. (ook al was die in 3rd person). Ik mag voor de 3,33 die ik er voor heb uitgegeven eigenlijk echt niet klagen. Al was het maar om Mickey Rourke weer eens te horen roepen dat hij een vuile communist zijn ballen rond zijn nek gaat draaien.