Dragon Quest V: Hand of the Heavenly Bride (1992)

Alternatieve titels: Dragon Quest V: Bride of Heaven | Dragon Quest V: Tenkū no Hanayome

Android / Apple iOS / Nintendo DS / PlayStation 2 / Super NES

Ontwikkeld door Chunsoft, Arte Piazza en Matrix
Uitgegeven door Square Enix en Enix

Dragon Quest V begint met de geboorte van de hoofdrolspeler. Na deze scene vindt de held zichzelf aan boord van een schip met zijn vader Papas. Wanner het schip aanmeert bij Vista Port stappen de 2 af om door te gaan naar Santa Rosa, om een oude vriend, Sanchos, van Papas op te zoeken. Na rondgelopen te hebben in Santa Rosa ontmoeten ze een meisje, Bianca, en escorteren haar naar het stadje Alkapa. Eens daar aangekomen gaan de held en Bianca het behekst kasteel Lenoire eens onderzoeken. Ze vinden daar een mysterieuze Orb en een tijger, Borongo. De volgende dag in Santa Rosa ontmoet de held een oude man die zeer veel op hem trekt en de man vraagt of hij de orb kan zien. De man bekijkt hem even en geeft hem terug. Hij vertrekt met de woorden dat hij goed voor zijn vader Papas moet zorgen...

avatar van LimeLou
Grappig dat deze game onder Square Enix staat. In 1992 bestond Square Enix nog niet eens Het was Enix die deze game uitbracht. Maar die is al sinds jaren failliet.

Even verbeterd, de remakes voor de ps2 en nds toegevoegd, die laatste is pas uitgegeven door Square Enix idd.

avatar van snakesonic
Zeer toffe, maar wel erg traditionele rpg.
Ik hou er wel van, het concept van meerdere generaties vind ik vrij vernieuwend voor die tijd.