Prince of Persia: The Lost Crown (2024)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / Platform

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Stort je in een stijlvol en actiegericht platformavontuur, die zich afspeelt in een mythologische Perzische wereld waar je de grenzen van tijd en ruimte kunt manipuleren. Gebruik je tijdkrachten, gevechts- en platformvaardigheden om dodelijke combo's uit te voeren en door de tijd aangetaste vijanden te verslaan. Koop nieuwe amuletten en rust ze uit bij winkeliers om naar eigen inzicht progressie te maken. Gebruik je verstand om puzzels op te lossen, verborgen schatten te vinden en missies te voltooien om meer te weten te komen over de mysteries van Mount Qaf; een locatie dat gecorrumpeerd lijkt te zijn.

Sinner schreef:
Ik heb op de Switch ook amper iets gemerkt van bugs of dergelijke. Er zijn tussen bepaalde bieden heel korte laadtijden (echt maar enkele seconden), een van de sidequests kreeg ik niet aan de gang (daar ging het werkelijk iedere keer abrupt mis met het spel - de Piraat en zijn Papegaai) en bij het omhoogkomen uit de Pit of Eternal Sands (het springen op de langzaam dalende rotsblokken) gebeurde het een paar keer dat ik langzaam door een rotsblok heenzakte en terug kon springen. Na heropstarten was het wel weer in orde. De rest liep naar mijn ervaring prima.
Op PS4 (op de PS5) geen problemen met laadtijden. Ik ben gisteren toch ook een vervelende bug tegengekomen. De mini-boss giant-crab in the Catacombs van de Depths nam plots geen schade meer. Herstarten van de battle leek even te werken maar ik kreeg hem pas verslaan na terug te keren naar de soma-tree.

Grovonion schreef:
Op PS4 (op de PS5) geen problemen met laadtijden.

Nee. Dat is Switch specifiek. En gebeurt maar een keer om de zoveel tijd. En duurt hooguit een paar tellen. Het is ook geen probleem. Eigenlijk nauwelijks de moeite om te vermelden maar ze zijn er nou eenmaal wel.

30 uur ver en ik ben er nog steeds mee bezig. Maar al die tijd erin steken is helemaal geen straf, ik geniet er nog steeds van. Bij momenten zijn de parcour-passages moeilijker dan bij bv. een Celeste. Maar niks is onmogelijk.

Kiana heeft me bijna doen vertwijfelen, ik was bijna van plan de moeilijkheidsgraad naar beneden te schroeven toen ik het toch gehaald heb. Was echt een kwestie van leren om met al haar moves om te gaan. De volgende baas was dan veel makkelijker, hoewel het bij de eerste poging niet zo leek uit te draaien. Bij de derde poging of zo had ik het al gehaald, hoewel er niet veel health over was, maar een streepje is ook genoeg.

De Jailer heb ik nog niet kunnen verslaan, iemand tips? Ik heb geen enkele moeite met de eerste fase, maar zodra de wizard en die twee ratten verschijnen wordt het mij te hektisch.

Grovonion schreef:
De Jailer heb ik nog niet kunnen verslaan, iemand tips?

Die kan je pas verslaan na het verkrijgen van de clairvoyance skill.

Die heb ik in de tussentijd al een heel poos, sta nu net voor Menolias.
Maar ook de Jailer was uiteindelijk niet zo een probleem, met genoeg healthbars en andere nieuwe eigenschappen.

Sinner schreef:

Nee. Het is geen XP / Level based spel zoals bvb Bloodstained. Je kan dus oneindig diezelfde 5 vijanden neerhalen, maar daar haal je in principe niet of nauwelijks voordeel uit.
Wat wel kan is grinden voor crystals, met die je dan weer andere voordelen kunt unlocken. Echt grinden is het niet omdat je niet boven wat het spel voorziet kunt geraken, maar je kunt het je wel wat makkelijker maken. Vandaar dat ik er ook veel langer mee bezig ben dan de meesten onder jullie.

Grovonion schreef:
Die heb ik in de tussentijd al een heel poos, sta nu net voor Menolias.

Oh ok. Vond het niet zo een probleem zelf, maar hem zelf pas heel laat gedaan. Zelfs pas na Menolias. Dus Health Bar en Swords waren volledig geupgrade. Ik heb ook nooit bewust gegrind voor kristallen, enkel zelden tot nooit de Quick travel gebruikt en geen gevechten ontlopen dan verzamel je toch heel wat.

Benieuwd hoe Menolias je vergaat. Dat was samen met Kiana voor mij de grootste uitdaging.