Dungeon Keeper 2 (1999)

Strategy

Ontwikkeld door Bullfrog

Bouw de walgelijkste gruwelkelder in een volledig 3D omgeving. Als opperheer van een helden verpletterende beestenkerker geef je in realtime bevelen aan je zielige slaafjes, of neem je deel aan de kerkeractie in een strijd vanuit het first-person view. Dungeon Keeper II introduceert heerlijk-gemene nieuwe valstrikken, duistere gewelven en een dierentuin vol volgelingen, met vernietigende toverspreuken. Bereid je demonische alter ego voor op een hersenschuddende, adrenalinebevorderende actie in de strijd tegen de Legioenen van het Goede, of daag de zielige legertjes van je vrienden uit voor een slachtpartij via internet.

avatar van Hannibal
Erg goed strategiespel, dit zou ik graag nog eens spelen. Nieuw in dit deel was dat je kon "intreden", wat natuurlijk fantastisch was. Je kunt door je eigen gemaakte gangenstelsels lopen.

Slaafjes slaan als ze liggen te pitten, of niet hard genoeg werken, wezens in een kerker gooien en laten verhongeren... mijn kwade ik komt alweer naar boven. :evil

bro
heb dit spel niet zo lang geleden van een vriend gekregen. ik heb het wel al paar keer gespeeld maar nog niet bijster veel. vind het vooorlopig al zeer leuk spelletje. 4* maar kan nog veranderen naar mate ik het spel een pak meer speel.

avatar van DoraRing
Ik heb deze online geprobeerd maar het was toen niet mogelijk

Deel 1 staat in mijn persoonlijke top 10 zelfs op een mooie 2e plek, maar dat is deel 2 niet gelukt.

Ik geef toch de voorkeur aan deel 1, ook al was deel 2 veel mooier en uitgebreider.
De typische DK sfeer vond ik niet meer echt terug. Deel 1 was zo goed, maar ik kan moeilijk uitleggen waarom.

Deel 2 was grafisch erg mooi en je kon ook erg mooi rondlopen in je eigen kerker. De aankleding was prima, maar ik miste iets...
In deel 1 trainde je tot je erbij neer viel en ging je in oorlog maar dit deel draaide om veel andere dingen. Bouwen, onderhouden, blijven graven...
Maar deze was ook wel erg gaaf hoor!

Toch nog 3,5* en best een aardige opvolger voor deel 1.
Maar voor de liefhebbers die geinteresseerd raken hierdoor, speel toch maar deel 1. Pure klassieker is dat!

avatar van MaxPayne
Top spel, jammer dat ik em niet aan de praat krijg met Windows XP

avatar van neddie
Zwak vervolg op een van mijn favoriete pc-spellen. Van de originele sfeer is inderdaad helemaal niets meer over.

Dit spel eens geleend vroeger van iemand en moet zeggen was wel leuk maar niet zoals de eeste.
1 van de grootste minpunten vond ik dat je door muren toch kon gaan. Grafisch was het beter maar dat was het.
Ga eeen stem uitbrengen want maar 1 keer gespeeld.
Vond deel 1 en de uitbreinding zalig en veel malen uitgespeeld