Dino Crisis 2 (2000)

PC / PlayStation

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Regina keert terug om de dodelijkste dinosaurussen te onderzoeken. In de jungle van Dino Crisis 2 vindt je meer dan tien verschillende soorten dinosaurussen die je bijna kunt aanraken. Je kunt als de agente Regina of als agent Dylan spelen en je hebt de beschikking over twee verschillende wapens waarmee Je gevechten kunt aangaan en puzzels moet oplossen. Duik in een meer en vecht met de amfibische reptielen in diverse onderwater avonturen om te overleven.

Onverwacht lekker actie gamepje, met een stuk minder adventure. Deze is een veel arcade achtiger als z'n voorganger, waar Dino Crisis af en toe erg langdradig was, is deze game juist super snel. Lekkere snelle combat met goeie controls, herinnerd meer aan de gameplay van resident 3 en later de Devil May Cry serie. Leuk upgrade systeem met wapens/ammo kopen ook.

Even wennen aan de time-trial achtige flow, maar heb me voldoende vermaakt met deze titel -> 3,5*

Aardig maar de serie was verre van top. Het speelde wel redelijk en het was soms wel humor.

ps2gamer
Een ondergewaardeerde game volgens mij. Er werd vooral kritiek geleverd op de grootte van de game. Je kon de game (als je al eens een controller in je klauwen had gehad) inderdaad in een 6 à 7-tal uren uitspelen, maar hij bevatte ondanks een simpel systeem -verdien punten door combo's te maken (dino's killen zonder schade op te lopen) en koop met die punten nieuwe wapens- enorm veel replay waarde.

Een verslavende game waar ik toen erg van onder de indruk was. 4 sterren!

gamelord
Een van mijn favotite spellen uit de '90 jaren. Heb dit spel zo vaak gespeeld, dat ik niet meer weet hoe vaak ik het heb uitgespeeld.
Was toen al een Capcom fan. Dit spel krijgt dan de volle mep!

avatar van final fantasy
heerlijke game, niet zo spannend als dino crisis 1 maar zeker net zo goed en ik vind 'm zelfs beter omdat het allemaal wat sneller gaat een welverdiende 4,5*