Unreal Tournament 2003 (2002)

Alternatieve titel: UT2003

Macintosh / PC
Shooter / Action
single player / online

Ontwikkeld door Epic en Digital Extremes
Uitgegeven door Atari

Je betreed een toernooi waarin het de bedoeling is om anderen te vermoorden, om een hogere rank te krijgen en om de laatste baas, Malcolm, te vermoorden.

avatar van DoraRing
Ut 2003 was een beetje een tegenvaller omdat ik assault miste.
Ut 2004 maakte alles compleet wat ut2003 niet had.

avatar van Tommeh
2003 is ook enorm geflopt. Vergeleken met UT99 was het allemaal een stuk minder. De graphics waren opzich wel ok, maar alles was veel te donker en onduidelijk waardoor online spelen eigenlijk niet zoveel aan was. Bij UT2004 is dat allemaal een stuk verbeterd idd.

avatar van gemaster
Grote tegenvaller dit. Dat zag Epic gelukkig ook zelf in en een jaar later kwamen ze met het fantastische UT2004. Dat was de game die UT2003 had moeten zijn.

avatar van DoraRing
Ut 3, damn dat gaat nog eens wat worden.

Een schandalig vervolg op Unreal Tournament uit 1999. Simpel weg te glimmend en glanzend. Helemaal niet meer donker en grauw. Spijtig.

avatar van Ploppesteksel
Ik vond het gewoon leuk om iedereen overhoop te knallen.
Geen diepgaande maar toch leuke shooter !

avatar van sdr
sdr
Tommeh schreef:

Precies hoe ik dacht over de graphics. Alhoewel UT ook afspeelt in futuristische omgevingen, heb je wel het gevoel in normale gebouwen te lopen. Bij UT2003 ziet het er allemaal zo 'plastic' uit, en zo onoverzichtelijk ook. Ook jammer dat er maar zo weinig maps in zitten. Duidelijk minder zorg aan besteed dan UT. Nu ik dit typte merk ik toch dat ik te hoog zit met mijn beoordeling.

avatar van Starmaster501
Dit is de enige unreal die ik heb. Het is wel jammer dat ik net niet degene heb met voertuigen. opzich wel leuk spel. Deathmatch met 16 players vind ik nog het leukst

Van mij krijgt hij een 3

avatar van Starmaster501
Starmaster501 schreef:

Van mij krijgt hij een 3

ik vind het trouwens ook leuk om zonder voertuigen te spelen. dus tussen 2004 door is deze nog wel leuk

avatar van sdr
sdr
Matige opvolger op 1 van m'n favoriete shooters. Er zijn echt een paar grote nadelen aan deze game waardoor ik het nooit graag gespeeld heb.

Ten eerste mist er bijvoorbeeld assault, geen idee waarom ze dit eruit hebben gelaten. In plaats van assautl zit er wel iets in als Bombing Run, wat naar mijn mening nogal saai is.

Daarnaast zijn de wapens nogal wat veranderd. Grootste verandering is de sniper rifle, die nu de lightning gun was. Deze is een stuk langzamer en laat een blikemschicht achter, welke de postitie veraad van de schutter.

Grootste nadeel wat mij betreft waren de graphics. Alles ziet er misschien mooi uit op het eerste gezicht, maar door de glimmende en glanzende graphics (zoals in eerder bericht beschreven door Doom), is het moeilijk om eigenlijk je tegenstanders te zien en is het te veel chaos. De donkere sfeer van de originele UT is helemaal weg.

Door al deze nadelen had ik niet eens zin meer om dit spel nog online te gaan spelen en na zowel UT2003 en Unreal 2 is mijn enthousiasme voor de Unreal serie zodanig afgenomen dat ik erna geen spel meer ervan heb gespeeld.

Deze viel wel tegen, dat weet ik nog,maar ik kan hier geen uitgebreide punten op geven want het is te lang geleden dat ik hem nog gespeeld heb