CyberPunks 2: Next Generation (2023)

Commodore Amiga / Commodore Amiga CD32
Shooter / Action

Ontwikkeld door Mutation
Uitgegeven door Mutation

Dertig jaar later... Leid de volgende generatie CyberPunks op een nog gevaarlijkere missie, in een verre uithoeken van het universum. Ga met je team van cybermariniers de strijd aan met meedogenloze zwermen buitenaardse wezens en breng de orde terug in dit chaotische planetenstelsel.

avatar van creepy_one
Eerste keer dat ik AI gegeneerde beelden op een cover zie.. yikes. Kan echt niet begrijpen dat je AI op je coverart zou willen, tenminste niet als je een beetje trots bent op je game.

creepy_one schreef:

Grappig, wist dit helemaal niet, dit wist jij of zie je dit meteen? Klopt wel idd zie ik op lemon-amiga. En vind je dit echt lelijk? Ik vind het best mooi, staat ook best goed in het echt -> pica

En ik snap ook wel dat men kiest voor AI tools, aangezien dit een one man productie is met een beperkt budget.

avatar van creepy_one
mrdig schreef:

Ik zag het gelijk want AI beelden hebben een bepaalde kwaliteit waardoor het me direct opvalt. En als je wat verder inzoomt, vooral op de ogen van het karakter rechts, kun je zien dat het helemaal niet klopt. Ik vind de cover niet eens lelijk in zijn geheel, maar de AI slop wel omdat het goedkoop en lui oogt en daardoor afbreuk doet aan het product (laat staan de ethische kant ervan, maar ik zal niet te hard zijn omdat het inderdaad een one-man productie is i.p.v. een grote machtige corporatie). Budget of niet, ik zou er persoonlijk niet mee kunnen leven als mijn game, waar ik hard aan had gewerkt, AI art had op wat voor manier dan ook. Is gewoon zonde, want de game zelf zal vast leuk zijn (coole setup trouwens!). Ik klink er misschien best wel oordelend in, maar ik heb gewoon echt een hekel aan AI "art".

creepy_one schreef:

Scherp gezien! was mezelf niet opgevallen, maar nu je het zegt... Ik zal er vanaf nu altijd anders tegenaan kijken in elk geval, grappig.

creepy_one schreef:
want de game zelf zal vast leuk zijn (coole setup trouwens!).

Thx en ja best leuke game, de maker is ook weer met een nieuwe game bezig: Dungeonette, ook weer AI art? Mutation Software - softwareamusements.com

Maar je hebt dus een hekel aan AI art omdat je het niet echt "art" vindt, maar goedkoop, lui en kwalitatief ondermaats. Helder en kan ik begrijpen, maar is AI art dat per definitie of zijn er ook wel scenario's denkbaar dat het wel echt kunst is en kwalitatief in orde? of zijn we nog lang niet zover?