Red Dead Revolver (2004)

Xbox / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation 4
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Rockstar
Uitgegeven door Rockstar

Groots, woest en zonder wetten. Als jonge knul moest je machteloos toekijken hoe jouw familie door een bende bandieten werd uitgemoord. Jaren later leid je een leven als premiejager. Je zorgt dat criminelen voor het gerecht komen terwijl je uit alle macht probeert het mysterie uit je verleden te ontrafelen. Je wilt diegenen die jouw familie hebben vermoord het definitief betaald zetten. Red Dead Revolver is een thirdperson-game met een nauwkeurig schietsysteem en een klassieke verhaallijn over wraak in het Wilde Westen.

avatar van Bart Tönjann
Vond de graphics matig, gameplay te moeilijk en te frustrerend. Verhaal wel aardig en muziek beviel me goed. Al met al een zeer matig spel. Ik doorbreek de trend niet, en geef het een 3. Ik had wel wat beters verwacht van Gun. Dan speel ik liever het betere Gun.

Gun is inderdaad vele malen leuker dan dit spel. De gameplay was wat jij ook al zei erg frustrerend! Ik ben er zeker van dat de controller alle vier hoeken van mijn kamer heeft gezien!
Graphics waren best te doen, de achtergrond muziek was goed, gameplay té frustrerend bij hectische momenten. Dat is zo'n beetje in het kort wat dit spel te bieden heeft. Cijfer: 2,5/5!

avatar van JokerDonny
Alleen het verhaal boeit me echt aan deze game, de multiplayer is redelijk. Aangezien er weinig ''western''-games zijn geef ik het toch een 3,5.

avatar van Donkerwoud
Als fan van het westerngenre is het leuk om te zien als een game zo direct op het genre inhaakt. De sfeer is dan ook een zeer puike ode eraan. Helaas dat het qua gameplay echt tekort schiet, want op een bepaald moment heb je het wel gehad met die saaie vuurgevechten. De High Noon shootouts zijn tergend lastig en verre van fun.

Leuke game...maar meer ook niet.
Dit soort spellen gaan mij snel vervelen, maar ik heb me er
doorheen geknald. De levels waren wel weer prachtig.
Vooral de ene level in zo'n dorpje moet je je vijanden op de grond afknallen, in deuropeningen op de eerste verdieping of van daken afknallen. Dit was ook de western waar bullet-time inzat die je verdomd veel nodig had.
Leuke game meer niet!!

avatar van Kenpachi
Het is een leuke game . Redelijk makkelijk uit te spelen . Het houd je wel een paar dagen zoet. Multiplayer mode is zeker leuk met vrienden.En Duel-Mode vind ik erg creatief bedacht.

Relax
Dit is totaal niet te vergelijken met GUN... waar dit liniear is en GUN free-roam.

Waar kan ik deze kopen

Nijmegen
Op internet

waar dan precies

avatar van Brains
Bij de GameMania heb ik deze vaak genoeg tweedehands zien liggen. Ik weet niet of deze ook online worden verkocht.

avatar van frekio
Ik heb deze game vandaag gekocht voor de xbox.
bij de game mania was hij maar 7 euro.
Dik de moeite waard Het is 1 tof spel wat er ook goed uitziet!

aanrader

Red Dead Redemption werd de GTA van het western genre genoemd door een vriend van mij..kan ik over deze game hetzelfde verwachten?

dankjewel

avatar van Realistic Gamer
Super toffe game! Als een game veel hoofdstukken (Chapters) heeft, heb je de game niet snel uitgespeeld, en is er veel aandacht aan besteed. Daarbij, is het een goede sfeer die er in de game hangt, mooie muziek, en het is soms best moeilijk te spelen, dus het is wel een leuke uitdaging die je vaak krijgt! (Vind ik zelf... Maar dat kan ook liggen aan dat ik een bepaalde luxe gewend ben, aan games van tegenwoordig, voor de Ps3)

Ik heb me wel eens geïrriteerd dat ik vaak iets opnieuw moest doen, en dat de chekpoints niet op de goede plaats zaten. het had net iets meer checkpoints gemogen. Wat ik wel erg jammer vind is de Kwaliteit van de game, die mij erg tegenviel voor een Rockstar Game! Maar ik denk zelf dat ze toen die tijd meer bezig waren met GTA-SanAndreas. Het einde was ook niet echt soepel te noemen, maar een slechte game was het zeker niet, en die zwarte streepjes en spikkeltjes, maakte de game, alsof het een oude Sergio Leone film was, en heeft ook gelijk daarmee de slechte kwaliteit verholpen!
Dus ik zie die kwaliteit wel door de vingers,

Geen slechte gameplay, Kortom: Een goeie ouwe klassieke Rockstar Game,
Die zeker wel thuis hoort bij mijn PlayStation 2 Collectie!

het is best wel een goeie game, en deze zou eigenlijk iedereen wel moeten hebben
als goeie ouwe klassieker!

Voor de lange duur, van de game, Moeilijke stukken, veel hoofdstukken, echt wel een goeie Rockstar Game weer! De verkeerde checkpoints, en de zeer slechte kwaliteit halen een paar puntje's van het eindoordeel af, maar de game scoort wel hoog voor mij!

Daarom, Een 4.0 !

avatar van Realistic Gamer
koning-phong schreef:

dankjewel

Nee. Dit is geen Free-Roam game, maar met veel hoofdstukken! het is wel zeker een aanrader,
en best wel pittig om te spelen! maar het is wel een moeilijk game om aan te komen! Die van mij heb ik geheel in het origineel gekocht bij de expert in Duitsland dit jaar nog. het verbaasde me dat z'n oud spel nog gloed nieuw in de schrappen lach. Gelukkig maar. want dan ben ik er zeker van dat het geen tweede hands game was!

Howdy y'all!

?

Wie verzint die shit.

avatar van Evil Eye
Dat heb ik geschreven, heb je daar godverdomme problemen mee?!?!?!
Dan schiet ik een stuk ijzer door je hillbilly harses en kijk ik toe hoe jouw kleine hersentjes uit je kop druipen!! HOWDY Y'ALL !!

2 psychopaten zitten bij elkaar, zegt de ene": "Howdy y'all", waarop de andere hem een kogel door z'n brein schiet. Moehahahahaaaa

Howdy.

Nou om in de sfeer te komen was het best een leuk verhaaltje hoor.

Die bij Superman 64 heb je ook geschreven zeker.

avatar van Evil Eye
Haha. Heb nog nooit een verhaaltje geschreven hier. Maar een echte foute plotomschrijving op deze site is die van GTA V. Blijft grappig hoe die omschrijving TOTAAL afwijkt van het daadwerkelijke verhaal.

avatar van Duke Nukem
Er zijn veel te weinig wild west games voor de PlayStation, ik ken er maar twee voor de PS2 (die de moeite waard zijn): Gun en Red Dead Revolver. Het grote verschil is dat Gun een free roam spel is terwijl Red Dead Revolver een story mode spel is waarbij je van het ene level naar het andere gaat. Je kunt een beetje rondlopen in het stadje Brimstone, waar je de volgende missie kunt opstarten. Er speelt daar ook leuke spaghetti western muziek die gejat is van films als They Call Me Trinity. Maar er zijn geen zij-missies en je kunt niet op een paard rondrijden (dat kan enkel in bepaalde missies). Een voordeel van RDR ten opzichte van Gun is dan weer dat er een multi player mode is, die is leuk maar de omgevingen zijn erg klein. Ik vind het fort de leukste map. Het is heel leuk om met een vriend head to head te gaan in een deadmatch. Beide spellen zijn goed en ze geven het wild west gevoel goed weer, met goede muziek en de wapens klinken authentiek, maar Gun is toch beter vanwege de free roaming.

Donkerwoud schreef:

Die haat ik ook, ze zijn belachelijk moeilijk.