The House On Holland Hill (2022)

Ontwikkeld door Hedgefield
Uitgegeven door Hedgefield

Je neemt de rol aan van Luigi, een bezorger van eten, en je eerste bezorging brengt je naar een nieuw gebouwd huis buiten de stad. Het is een moderne villa, zoals je zou zien op het Instagram-account van ArchDaily; Gladde hoekige vlakken, een grote oprit, veel ramen om in te kijken... Je maakt een praatje met de eigenaar, overhandigt het eten en gaat op weg. Het duurt niet lang voordat u meer bestellingen van dit adres ontvangt. Je bouwt een band op met de huiseigenaren en na verloop van tijd krijg je de indruk dat niet alles goed gaat achter de voordeur van The House On Holland Hill.

Eén van de vele vermakelijke korte, interactieve horror verhalen die je op het internet kunt spelen. Leuk om te zien hoe het een verhaal weet te vertellen aan de hand van bezorgingen doen. Het weet je te laten afvragen of er überhaupt iets horror-achtigs aan de hand is, of dat je niet gewoon een drama verhaal ziet.

Het einde is behoorlijk absurd. They jumped the shark. Je hebt wel invloed op hoe het eindigt, maar alle eindes zijn soortgelijk: een lapje tekst die verteld wat er verder gebeurt. Valt te verwachten van een Game Jam game, maar als ze er geld voor vragen op Steam dan hoop ik op iets meer toevoegingen.

Niet iets dat ik kan aanraden, wetende dat er talloze andere gratis horrorgames van soortgelijk (of hoger) niveau gratis te spelen zijn, maar als je interesse in het thema hebt kan het je 20 minuten vermaken.