This is a True Story (2022)

Android / Apple iOS
Educational / Puzzle

Ontwikkeld door Frosty Pop
Uitgegeven door Netflix

Verken een prachtig, handgeschilderd landschap in dit weelderige verhalende puzzelspel dat gebaseerd is op ware gebeurtenissen en interviews. Overleef een windstorm, vang stropers en sluit zelfs vriendschap met een geit! Avontuur en inzicht wachten op je terwijl je op zoek gaat naar water en je verwondert over de natuurlijke schoonheid van de aarde.

In deze walking simulator die je in de Netflix app kunt spelen, leer je e.e.a. over de problematiek met schoon drinkwater in ruraal Afrika. Je bent er in 45 minuten doorheen en de puzzelelementen zijn erg licht. Grootste pluspunt zijn de mooie artistieke achtergronden, alsof je door een schilderij loopt! In zijn geheel in al haar facetten wat te oppervlakkig naar mijn smaak.