Fish Dude (1990)

Alternatieve titel: Uōzu

Game Boy

Ontwikkeld door Towa Chiki
Uitgegeven door Towa Chiki en Sofel

Bestuur een middelgrote vis in een klein watergebied als Fish Dude. De natuurwetten zijn meedogenloos: het is eten of gegeten worden. De speler moet andere, kleinere vissen verorberen en sterkere vijanden vermijden, zoals grote vissen en vogels. Wanneer onze held veel vissen blijft eten zal hij sterker worden, waardoor je verdediging tegen grotere vissen zal verbeteren. De speler heeft drie levens en wanneer deze opraken zal de spelsessie worden beëindigd.