Capes (2024)

Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Strategy

Ontwikkeld door Spitfire
Uitgegeven door Daedalic

Capes is een turn-based strategiespel met superhelden, waarin spelers een team van unieke helden samenstellen terwijl ze vechten om hun stad terug te nemen, die nu wordt bestuurd door kwaadaardige despoten. Twintig jaar geleden wonnen de superschurken. Sindsdien hebben ze een dystopische stad gecreëerd, waar het ontwikkelen van superkrachten een misdaad is, waardoor niemand het aandurft om zich hiertegen te verzetten. Hier begint echter verandering in te komen. Speel een reeks duistere campagnes en patrouille-opdrachten, duw het verhaal vooruit of neem de tijd om de omgeving te verkennen in zijmissies, waarin je meer helden vrij kunt spelen. Voltooi uitdagingen om vaardigheidspunten te verdienen, zodat je de krachten en capaciteiten van je held kunt vergroten terwijl je meer leert over de levens en achtergrondverhalen van deze heldhaftige personages.

Was me helemaal ontgaan dat deze ook al deze week uitkomt. Natuurlijk weer iets dat meteen op het lijstje kan. Een X-Com strategy game met superhelden. Wel weer knal in mijn straatje.