Renegade (1987)

Alternatieve titels: Nekketsu Kōha Kunio-kun | Ghetto

Amstrad CPC / Apple II / Arcade / Atari ST / Commodore 64/128 / Nintendo 3DS / Nintendo Entertainment System / Nintendo Wii U / PC / Sinclair ZX Spectrum / Commodore Amiga / Nintendo Wii / Sega Master System / Nintendo Switch / PlayStation 4
Fighting / Action

Ontwikkeld door Technōs
Uitgegeven door Taito, Hamster, Imagine, The Hit Squad, Technōs, Arc System Works, Sega, Aksys, D4 en Erbe

De game speelt zich af in de straten van Brooklyn. Je vriendin is gekidnapped, daarom zul je je een weg moeten vechten door verschillende locaties zoals een metrostation en de haven. Zul je haar kunnen redden ?

avatar van PC.ENGINE.FAN
Legendarische game! Vooral als je kijkt naar het origineel Nekketsu Kouha Kunio-kun waarin het ging om Japanse schoolbendes die elkeer gingen uitdagen. Je zag een introscherm waarin een medestudent eerst een paar meppen kreeg en dat de hoofdrolspeler gehuld in zo'n rare Japanse pyjama dan verhaal ging halen bij die bendes. Een stage bestond zelfs uit een bende vol met schoolmeiden met handtasjes als ik me niet vergis. In het westen konden ze dat natuurlijk moeilijk verkopen en hebben ze alles veranderd! Maar voor wie zich afvraagt waarom dit speelt als een magere Double Dragon...probeer het Japanse origineel dan eens uit. Origineel vs Renegade.PS nog een leuke trivia. Als je naar de arcade versie van Kunio-Kun luistert hoor je precies dat deuntje van Nintendo World Cup dat in feite gewoon Kunio-Kun soccer was!