Immortals of Aveum (2023)

PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Ascendant
Uitgegeven door Electronic Arts

Immortals of Aveum is een first-person magische shooter dat het verhaal vertelt van Jak, die zich aansluit bij een elite-orde van battlemages om een wereld aan de rand van de afgrond te redden. Met legioenen soldaten aan beide zijden van de Everwar moet hij de mysteries van het bewogen verleden van Aveum blootleggen, wil hij nog enige kans maken om de wereld een toekomst te geven. Leer drie krachten van magie te beheersen en ontketen spreuken met dodelijke vaardigheid.

Demo'tje deze week gespeeld en ook maar op de wishlist gegooid. Voor een eerste project van deze ontwikkelaar vond ik het best aardig in elkaar steken. Het lijkt me dan wel vrij linear (als ik de reviews mag geloven is het dat ook), maar grafisch ziet het er best goed uit en zo bizar veel FPS shooters in een fantasy wereld zijn er nou ook weer niet. Denkelijk wel eentje om in een leuke sale of bundel te scoren. Ook weer eentje uit 2023 die ik helemaal over het hoofd heb gezien. (het was zo een sterk jaar dat ik nog steeds een hoop interessants tegenkom zonder er ook maar iets of weinig over meegepikt te hebben).

avatar van Yestsida
Sinner schreef:

Toevallig is hij net aangekondigd als één van de drie PlayStation Plus Essentials van april 2024.

Yestsida schreef:

Da's wel cool. Geen Playstation hier, maar het is er wel eentje die wat meer mensen mogen uitproberen.