Gangsters 2 (2001)

Alternatieve titel: Gangsters 2: Vendetta

Strategy / Action

Ontwikkeld door Hothouse
Uitgegeven door Eidos

Als de vader van Joey Bane wordt vermoord door de bende van Frankie 'Hammer' Constantine, besluit Joey wraak te nemen en de zeggenschap in New Temperance over te nemen van de bendes die het nu voor het zeggen hebben. Daarvoor zal hij wel zijn eigen bende moeten opbouwen en af moeten zien te rekenen met rivaliserende bendes. Net als gedurende de Drooglegging in voorganger Gangsters: Organized Crime zal er in de stad weer een verwoede strijd om de macht losbarsten.

avatar van Scarafax
1,0
Zeeeeeeeeeeer slechte sequal van (in mijn ogen) de allerbeste game ooit! Er zitten wel degelijk wat pluspunten in ten opzichte van deel 1... zoals de dag en nacht cyclus, weerseffecten zoals regen en sneeuw, drive-by shootings, en nog een paar. Maar vooral twee hele grote nadelen die in mijn ogen de game zeer slecht maken... en waardoor in mijn ogen de verkopen zeer tegenvielen en er dus nooit meer een nieuw deel gemaakt is.

Ten eerste grafisch leek het meer 'cartoon-achtig'. Waar deel 1 juist zo die sfeer uitademde van een echte achterstandsstad uit de depressietijd, was het hier juist meer een nette buurt uit de jaren 50 a 60. Ook de manier waarop er getekend was leek het nogal erg cartoonachtig... kleurkeuzes en dergelijke.

En ten tweede, mijn allergrootste struikelblok waarom ik deze game na 2 a 3 keer spelen opzij heb geschoven... het ontbreken van een sandbox-mode!!! Dit was zo'n krachtig pluspunt van deel 1. Niets geen saaie campagne-lijn volgen... gewoon elke game een compleet nieuwe stad genereren om je tegenstanders vervolgens uit te gaan schakelen.

Toch hoop ik dat er ooit een vervolg gaat komen in de gangsters serie... maar dan wel dat hij qua gameplay meer op deel 1 met de pluspunten uit deel 2. Helaas zal dit altijd een droom blijven denk ik...

1,0
Wat Scarafax allemaal heeft gezegd, daar sluit ik mij bij aan. Ik zag deze game ergens in 2004 liggen voor €5 bij Bart Smit. Ik dacht een leuk koopje gekocht te hebben. Maar helaas was ik na een maand al helemaal uitgekeken. Dit komt door de campange-lijn. Ik vind het saai om opdrachten te moeten afronden. Het is veel leuker om lekker iets op te bouwen en dan je tegenstander in de stad uit de weg ruimen. Ik vond vooral de drive-by heel erg ongeloofwaardig overkomen. Die wagens reden echt heel sloom en die pistoolschoten vond ik erg vaag klinken.