Ratchet & Clank: Going Commando (2003)

Alternatieve titels: Ratchet & Clank 2: Locked and Loaded | Ratchet & Clank 2

PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Vita
Shooter / Platform

Ontwikkeld door Insomniac

In het tweede spel, Ratchet and Clank: Going Commando, worden Ratchet en Clank uit hun luilekkerleventje geteleporteerd naar het Bogon-sterrenstelsel door een bedrijfsleider genaamd Abercrombie Fizzwidget, die Ratchet opleidt tot commando-soldaat van Megacorp, zijn bedrijf, om een gestolen "Experiment" te vinden...

avatar van VengefulSpartan
Leuk vervolg op R&C 1

avatar van Wii00
Aardig deel 2 maar lang niet zo goed als deel 1 en 3

toch nog 4*sterren

Game_Kaza
Beslist de beste RAC game. De gadgets en weapons zijn niet te goed waardoor het makkelijk word. Vrolijke en uitdagende missies. Je moet het niet onderschatten andersga je toch eraan.
En het blijft gewoon langer leuk dan nodig is.

Muziek en verhaal is niks specials. Jammer, was het wel zo dan zou deze een 5 krijgen.

avatar van equalizersound
de zelfde briljante humor als in deel 1 upgrade systeem werkt goed ik vind het alleen jammer dat als je de ryno hebt dat het dan zo simpel word ik geef een 4

joeri592
hoge score!

avatar van wiiplayer
hoge score!
Terecht!

joeri592
ik heb hem nu ook maar zo leuk vind ik hem eigenlijk niet, hij is vooral erg makkelijk

Natan85
En? Als ge maar leut hebt zeg ik dan altijd, en daar zijn de Ratchet games koning in

avatar van wiiplayer

Jammer, geniale Game.

avatar van rockgamer
joeri592 schreef:

veels te makkelijk inderdaad. daardoor gaan dit soort games snel vervelen

avatar van harm1985
Ik was even klaar met het grinden voor bouten in deel 1, dus maar begonnen met deel 2. De subtiele wijzingen maken dat het spel meer actie kent; veel mechanismen herken ik ook van latere delen zoals het levelen van wapens naar mate je meer vijanden verslaat en het toenemen van de life bar middels hetzelfde mechanisme.

Dit maakt dat het spel meer actie georiënteerd is, je hebt inmiddels veel meer levens. Het spel is ook wat makkelijker.

Grootste verandering is de voice actor die Ratchet speelt en het personage zelf, een stuk minder arrogant en brutaal. Nou was hij sowieso een stuk in die richting geschoven aan het eind van deel 1, dus het is geen al te grote schok.

Grafisch ziet het er net wat strakker uit dan deel 1, leuke details zijn dat je een aantal wapens uit deel 1 gratis krijgt en je bepaalde gadgets hebt behouden.

Wordt vervolgd.

avatar van harm1985
Platinum trofee is binnen. Ben nu bij de eindbaas van de Challenge Mode. Moet zeggen dat de Bolt Multiplier goed van pas komt bij het aanschaffen van de Mega wapens en uiteraard de Ryno, Zodiac en ultimate armour.

Qua verhaal is dit spel wat minder, Quark die zich vermomt als bad guy om zo zijn eer te herstellen als redder en die Angela die eerst een bad guy leek te zijn, maar eigenlijk een good guy is. Maar qua gameplay net wat beter. Het is vooral ook groter en meer, meer levels, meer wapens, meer gameplay modes, etc. De eindbaas is wel serieus makkelijk in vergelijking met deel 1, zelfs zonder Ryno.

Al met al wat plussen en minnen, derhalve ook voor dit deel een 4,5*.