Sid Meier's Civilization IV: Beyond the Sword (2007)

Alternatieve titel: Civilization IV: Beyond the Sword

Strategy

Ontwikkeld door Firaxis
Uitgegeven door Take-Two

Civilization IV: Beyond the Sword is een turn-based strategy spel waarin de speler een rijk opbouwt. Het is de tweede officiele uitbreiding van Civilization IV. Deze uitbreiding bevat 12 nieuwe scenario's, waarin je telkens flink aan de slag moet om het succesvol af te sluiten. Verder zijn er 10 nieuwe beschavingen, waaronder het Nederlandse volk, 16 nieuwe leiders, vijf nieuwe wonderen en een heleboel nieuwe units. Ook vernieuwd in de uitbreiding is de zogenaamde Advanced Start, waarbij je meteen in een latere periode aan de slag kunt gaan.

avatar van Zuzuu
Klik hier voor de trailer.

avatar van Obscure Thing
Briljant net als ik van Civ verwacht.
Ook lekker onverwacht die nieuwe cenario's.
al blijft WW2 het best!
4.5

avatar van Thomas83
Heb deze uitbreiding niet gespeeld, maar de trailer ziet er erg goed uit in elk geval.
Maar voorlopig hou ik het bij alleen Civ IV. Daar ben ik nog lang niet mee uitgespeeld.

avatar van Obscure Thing
De Nederlanders zitten erin, al genoeg reden om hem te kopen.

avatar van Thomas83
Wie is de leader van de Nederlanders? Of leaders als er meer zijn?

avatar van Obscure Thing
Willem natuurlijk en het speciale wapen is zoals het hoort een betere Galeon. niet die pikeman, de nederlandse macht lag op zee en dat komt nu eindelijk tot zijn recht. in plaats van 4 strengt heeft de boot nu 6 strengt.
ook is hier een mode waarin je overzeese steden die je zelf bouwt echt onafhankelijk kan maken, dus echt het gevoel van een kolonie dus.

avatar van Thomas83
Ja, daar ging ik al vanuit. Maar je weet maar nooit, misschien hadden ze voor Balkenende gekozen.
Een verbeterde Galeon is ook een goede keuze inderdaad.
Wel leuk dat je ook kolonies kunt opzetten. Dat had je in deel III ook (alleen dan waarschijn in een wat simpelere vorm, daar bouwde je die alleen op bepaalde grondstoffen etc op gebied dat niet van jou was veilig te stellen).

avatar van Obscure Thing
Eerst zijn het gewoon extra steden maar als je ongeveer 5 overzeese steden hebt worden de onderhoudskosten te groot.
dan kun je die steden een kolonie laten worden.
Dat is eerst een vazal staat van je maar na een tijdje kunnen ze dus onafhankelijk worden.

Klinkt erg goed!
Al vraag ik me af wat dan precies het nu is van het onafhankelijk laten worden van zo'n kolonie.

chille game

avatar van baafeurus