LEGO 2K Drive (2023)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Racing

Ontwikkeld door Visual Concepts
Uitgegeven door 2K

Kruip achter het stuur en bereid je voor op eindeloos rondrijden in een open wereld, waarbij je deelneemt aan wedstrijden. Race overal, speel met iedereen, bouw droomauto's en speel de verhaalmodus om het op te nemen tegen verschillende charismatische rivalen, zodat je de felbegeerde Sky Trophy kunt winnen. Laat je creativiteit de vrije loop door voertuigen te bouwen en deze aan te passen in de garage, waarna je een rit kunt maken met je eigen creatie. Rijd rond in de wereld van Bricklandia, waar je lokaal met 2 spelers of online met maximaal 6 vrienden kunt deelnemen aan races. Beheers de kunst van het driften en leer boosts en power-ups te gebruiken om je tegenstanders te verslaan.

avatar van Manny Calavera
Lego 2K Drive officieel onthuld | Nieuws | Gamer.nl

Dit is toch awesome?

Zou er geen full price voor betalen, maar dit wil ik voor twee tientjes graag nog eens spelen over een tijdje.

Doet mij (en anderen) al snel denken aan een stand alone versie van de Forza horizon 4 Lego dlc.

Maar hopelijk is het meer/anders dan dat, zeker 1tje om even in de gaten te houden.

mrdig schreef:

Nou je het zegt. Ik kreeg al een soort van Deja Vu bij de aankondiging en trailer - alleen had ik geen idee waar ik het al eerder had gezien. Helemaal vergeten dat er een Lego DLC was voor die game. Het zou inderdaad zomaar een soort van voortzetting daarvan kunnen zijn. Wat ik trouwens niet zo een ramp vind. Een leuke arcade racer is altijd wel meegenomen. Over het algemeen betaal ik er wel geen full-price voor maar het hangt er een beetje vanaf hoe uitgebreid het allemaal is. Probleem blijft een beetje dat er tegenwoordig in elk genre wel keuze zat is. Wil je het volle pond neergeteld krijgen moet je toch al wel van goeie huize komen.

avatar van legian
mrdig schreef:

Hier lijken ze het in ieder geval al beter begrepen te hebben wat Lego betekend qua customization.

Hands on Preview

legian schreef:

Zier er al een stuk interessanter uit zo inderdaad. Net zoals (stond toevallig ook in een comment op het moment dat ik het het bekeek) heeft het het zoals Hotwheels Unleashed best wel potentieel.

(wat best wel grappig is aangezien ook die game knak een verderzetting leek van Forza Horizon DLC, tot je hem speelde en erachter kwam dat hij stukken uitgebreider en leuker was). We wachten af.

Mijn enthousiasme hiervoor is eigenlijk wel al weer getemperd als ik lees dat net als bij Disney's komende Speedstorm (of de laatste Final Fantasy karter) micro-transacties en het live-gedeelte een hoge prioriteit gaan innemen tijdens het spel.

Dus poppetjes en extra voertuigjes daar ga je netjes voor betalen volgens de diversie artikels. En blijkbaar volgen er diverse live events en content. Maar wat als de stekker daaruit wordt getrokken wegens een gebrek aan content. Dan heb je dus eigenlijk nada over?

Wat is dat tegenwoordig toch met die kartgames?

Dan haal ik me wel die laatste Sonic karter en Crash in huis (had ik al lang moeten hebben maar wegens een overdaad aan games ).

Heb echt exact hetzelfde, Sinner. Krijg ook spontaan zin om Team Sonic Racing weer te installeren

avatar van bettafish14
Ben toch wel erg benieuwd naar deze game, trailer sprak mij direct aan en kreeg gelijk weer Lego Racer vibes uit 1999. Hoop dat deze positief bevalt in een tijd waar veel grote AAA games toch behoorlijk tegenvallen.

avatar van Banjo
LEGO 2K Drive Hands-on Preview: briljant gebruik van LEGO licentie - nl.ign.com

Gaat denk ik wel een hele leuke game worden een soort Wacky Races kun je verwachten maffe race bakken maken. Alleen ik haal hem niet voor de Switch dan kun je weer een code in het doosje verwachten pfff en Zelda past toch ook op 1 kaartje...

avatar van AdrievMer86
In het begin vond ik het allemaal wat matig overkomen.
Maar naarmate je verder komt in de game word het alsmaar leuker.
De game heeft een geweldige sfeer, is vrolijk/feel-good en best komisch en wacky.
Denk aan Modnation Racers gecombineerd met Sonic All-Stars Racing.
Je hebt een open wereld met veel gevarieerde side missions en hoofd races.
Vreemd genoeg denk ik ook vaak aan The Simpsons: Hit & Run (2003) waarbij hier ook veel kapot kan en waarbij de gameplay best vergelijkbaar is.

Weet niet in tot hoeverre de micro-transactions zijn.
Volgens mij kun je wel alles in-game unlocken, al zit je dan weer net als met disney speedstorm met ontiegelijk veel grinden, grinden en nog eens grinden.
Mag je wel ontiegelijk veel tijd en geduld hebben.
Het bouwen van een land, zee en in de lucht voertuig is echt lego waardig.
Je kan echt veel, al ben ik er zelf erg slecht in met mijn gebrek aan artistiek vermogen.
Gebruik voor nu wel de pre-built voertuigen met kleine aanpassingen.

Performance:
Heb de game nog niet op steamdeck getest en kan daar weinig over zeggen.
Op mijn desktop pc met AMD cpu en GPU amd rx 6600+freesync met display port, interne ssd liep het erg stotterig.
Directx 12 liep beter en het verhogen van applicatie prioriteit werkte nog beter.
Op HP gaming pc met 6-core AMD cpu en Nvidia 3050ti 4gb Vram, win11, game geïnstalleerd op samsung externe T7 SSD liep het in directx 11 al direct aardig goed met graphics settings op ultra en vsync uit.
Nvidia GPU lijkt in het begin stabieler te zijn met deze game.

avatar van bettafish14
In een tijd waar veel AAA games teleurstellen brengt Lego 2K drive toch echt wel iets unieks op de tafel waar ik tot nu toe erg positief over ben. De verschillende werelden zien er goed en enorm sfeervol uit en hier is zeker veel tijd ingestoken. De personages tot nu toe lekker cliché en is duidelijk dat de game zichzelf niet serieus neemt. Ik heb de game nog zeker niet uitgespeeld en met de vele side quests ben je hier zeker wel even mee bezig, maar dit ruikt toch wel echt naar een dikke vette voldoende.

avatar van AdrievMer86
bettafish14 schreef:

Ja klopt. Volgens mij valt de micro transactions ook best wel mee.
Had veel races met A, B en C rankings gefinished in campagne en had best veel in-game money op een gegeven moment.
Kon er aardig wat spul en voertuigen van kopen.
Hier ben je lang mee bezig en de game is gewoon dikke fun!
Het is voor jong en oud, al vind ik de moeilijkheidsgraad soms best pittig op momenten.
Heb nog geen online mp potjes gespeeld en ook niet nodig voor singleplayer.
Dat terwijl het met disney speedstorm juist moet om online mp te doen om verder te komen in campagne.

Vandaag onder vrienden een middagje gamen gedaan en een van de spellen die langskwam die we nog niet getest hadden was Lego 2k. Moet zeggen onlangs dat we maar redelijk kort ermee bezig zijn geweest het best wel beviel. Genoeg om een aanschaf op een of ander platform te overwegen voor de juiste prijs. Het is wel geen Mario Kart, Sonic Racing of Hotwheels Unleashed maar het leek alleszins fun genoeg om zo af en toe wat tijd in te steken. Zeker met iemand anders naast je op de bank.