The Kindeman Remedy (2023)

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / Xbox Series X/S
Simulation

Ontwikkeld door Troglobytes
Uitgegeven door Troglobytes, Age of Games en 3D Realms

Dokter Carl Kindeman heeft niets meer te verliezen. Geminacht en gehaat door de hele medische gemeenschap vanwege zijn twijfelachtige methoden, is hij gedwongen een ellendige baan in een afschuwelijke gevangenis te aanvaarden. Maar dat hoort allemaal bij zijn meesterplan! Hier zal hij zijn verloren reputatie herstellen. Hier zal niemand zijn zieke experimenten opmerken. Hier is zijn geniale brein eindelijk ongebonden...

Sorta sequel op het verrassend vette Ravenous Devils...

Die eerste moet ik eigenlijk een keertje verder mee. Was best een aangename time-waster. Zoals dat wel eens gaat is het spel op een gegeven moment echter ondergesneeuwd geraakt. Deze ziet er inderdaad eveneens erg cool uit though - het hele morbide sfeertje wat eromheen hangt zorgt ervoor dat net als bij Ravenous Devils het zich toch net weer wat onderscheid van de grijze massa. Gaat op de wishlist.

Zag overigens dat hij ook naar de consoles komt. Ook de Switch als ik me niet vergis. Wat dus voor mij weer een extra plus is.

Sinner schreef:
Ook de Switch als ik me niet vergis. Wat dus voor mij weer een extra plus is.

Ik denk dat een Nintendo console nog nooit zoveel obscure titels heeft gehad als deze generatie..

avatar van Banjo
Sinner ja of nee...? soms valt het me op dat je echt sterk uit de hoek komt David met je inhoudelijke berichten, maar soms geef je ook weer niet thuis. Of vind je het dan inhoudelijk net niet interessant genoeg? ik hoor graag van je maatje.

Banjo schreef:

Oh dat klopt. Medicatie. Soms zak ik weg en val ik in slaap zonder een antwoord ergens op te geven of zo of herken ik niet meteen een vraag en zie ik iets als een statement. Word ik dan weer wakker ben ik vaak weer vergeten dat ik nog iets moest doen of ergens op reageren. Dat is gewoon herkenbaar.

Maar ja - imo is dat ook een van de grote voordelen en draagt het bij aan het succes van de Switch. De grote verscheidenheid aan titels. Waaronder de obscure titels, de Indie titels, retro en arcade ports e.d en de mogelijkheid om deze te spelen op welk moment dan ook. Als ik kijk naar hoe bvb het aantal shovelware gedaald is (het is er wel nog natuurlijk, op elke console) t.o.v de Wii, tegenover hoeveel prima, goedkopere en obscure titels? Vind ik dat heel wat.

En een game als dit, adventures, visual novels etc etc spelen ideal op een handheld of een PC voor mij.

Ik zou argumenteren dat dit eerder deel uitmaakt van deze generatie. De PS4/5 heeft naar mijn gevoel minstens evenveel obscure titels, van PC nog maar te zwijgen.

Grovonion schreef:
Ik zou argumenteren dat dit eerder deel uitmaakt van deze generatie.

De Switch heeft nooit echt tot een generatie behoord. De PC heeft het altijd gehad. Waarna de consoles ook volgde. Het is gewoon een bijzonderheidje dat de uitgevers hun kans gewaagd hebben om het ook op de Switch te plaatsen. En Nintendo om het toe te laten. De Wiiu shop was vrij leeg. Het heeft voor een groot deel toch mede het succes van het ding bepaald imo.

Sinner schreef:
Ik ben daar niet zo zeker van, ik denk dat het eerder een gevolg is van het success van de Switch en het feit dat Nintendo het voor indie-developers het eindelijk makkelijker heeft gemaakt games op de switch uit te geven. Helaas is er daardoor ook weer heel wat shovel-ware beschikbaar, maar dat hoort bij het familie-gerechte aspect dat Nintendo met de Wii verworven heeft. Maar daardoor kunnen die "obscuurdere games" toch hun graantje meepikken. Dus: wel eShop maar niet perse die niche-games.

En switch is dan misschien qua hardware geen huidige generatie, wel van de PS4. Maar ze waren dan ook een halve generatie te laat gestart en zitten nu in die tussen-fazes van de krachtigere consoles.

En nogmaals, bijna al die "obscure" games zijn er ook op de PS4/5, zie bv. maar de lijst bij dit game.

Kijk zo ken ik je weer,
Sharp as a Razor blade!.

Grovonion schreef:

Dat is ook ongeveer wat ik zeg of bedoel. Wellicht wat anders geformuleerd. Feit is nadat Nintendo het heel wat aantrekkelijker heeft gemaakt om al die Indie games op de shop te laten, dat een significante extra boost aan de console heeft gegeven. Die toch al, inderdaad, populair was. Persoonlijk zijn er hopen games voor mij (en ook voor mensen die ik ken) die toch baat hebben bij de charme van een handheld modus (eg visual novels, old skool rpg's, de rits platform puzzlers ala Inside, deckbuilders en cardgames). Dat deze ook nog eens op tv gespeeld kunnen worden is een gigantische plus.

En natuurlijk zijn er bijzonder veel ook verkrijgbaar op PS4/5 en Xbox one en x/s en PC. Het zou vreemd zijn als het niet zo was. En jammer. Voor mij liggen momenteel nl (ook al vermeld ergens ) de interessantste titels en projecten bij de indie en kleinere devs. Die mogen dan ook gerust wat profijt hebben en een zo groot mogelijke markt aanspreken.