Jak X: Combat Racing (2005)

PlayStation 2 / PlayStation 4
Racing / Action
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Naughty Dog

Nadat Jak en Daxter Haven City hebben gered, worden Jak en zijn vrienden bijeengeroepen in Kras City. Hier ontmoeten ze dochter van Krew: Rayn. Krew heeft een videoboodschap achtergelaten waarin hij verteld dat Jak en de rest het grote, geweldadige Race kampioenschap van Kras City moeten gaan winnen. Jak, Daxter en de anderen hebben geen keus aangezien Krew ze vergiftigd heeft. Jak neemt het op tegen Ur-86, Razor en veel meer vijanden terwijl hij ondertussen oude bekenden tegen komt als Sig en Kleiver. In de vier verschillende Cups met veel Circuit Races, Death Races, Death Matches en Time Challenges kan je een vehicle naar jou smaak pimpen en upgraden.

avatar van wiiplayer
goed spel , het heeft niet al te veel te maken met de vorige avontuur spellen van jak. maar hij ziet er hier wel chill uit en het spel is ook wel 4.0*** waard.

avatar van VengefulSpartan
geen slecht spel, alleen ik mis een beetje de sfeer uit de vorige spellen

Game_Kaza
Deze race game is moeilijker dan de andere racegames die ik ken.
Je word snel vernietigd en uitdagende levels vaak.
Het vernietigen kan je soms nogal gek van worden maar voor de rest is dit niet zo eenvoudig als Mario Kart.
Je moet goed je oog houden op de weg.

avatar van Justinx
Dit heeft wel iets. Het is zeker geen slecht spel, maar het komt ook zeker niet in de buurt van de originele Jak & Daxter titels. Dit is zeker leuk, maar over de houdbaarheidsdatum heb ik zo mijn twijfels. Het lijkt me leuk voor even, maar dan is de lol er snel weer af. Ik geef een matige 3*.

avatar van Bart Tönjann
Best aardig. Ik had het minder uitdagend verwacht, wat een pluspunt is. ook erg leuk dat er aan het verhaal redelijk wat aandacht is besteed. Veel leuke cutscenes en aardige graphics. Helaas duurde deze positieve overdondering niet lang. Al gauw word het saai, langdradig en repetief.

Game_Kaza
Ik ben het aan het herspelen en het is heel leuk.
Met de snelheid van Sonic schiet je door de levels, en met het geweld van een oorlogs-shooter word je snel neergeknald. Het heeft coole actie en spannende racen. Daarnaast zijn de verschillende uitdagingen leuk om te doen.

Het verhaal valt tegen. Maar dat kun je gewoon overslaan, dus dat is geen nadeel. Kortom: goeie racegame met veel actie en uitdaging.

avatar van wiiplayer
Verhoogd naar een 5*. Dit is zeker wel mijn favoriete race game.

avatar van Duke Nukem
Verzorgde graphics en je krijgt een goed gevoel van snelheid. Crash Team Racing is echter leuker als racer in dit genre. Terwijl het daar nog grappig is als je wordt opgeblazen, is het hier alleen maar ergerlijk!