Big Rigs: Over the Road Racing (2003)

Racing

Ontwikkeld door Stellar Stone
Uitgegeven door Activision en GameMill

Bestuur vrachtwagens, en probeer als eerste zonder je lading aan de streep te komen. Ondertussen moet je geen rekening houden met de politiewagens die achter je aan zitten, want die zijn er niet.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Heb het spel nooit gespeeld maar wel enkele screenshotjes gezien. Staat alom bekend als een van de slechtste spellen van de afgelopen jaren.

"You're winner!"

0,5
De omschrijving die bij het spel staat is wat op de hoes staat vermeld. Pure leugens: je rijdt met een truck zonder lading, en er zijn ook helemaal geen politiewagens te bespeuren - zover waren de programmeurs niet geraakt. De AI hebben ze ook maar zo gelaten : er staan wel andere trucks aan de start, maar rijden doen ze niet. Wil je ze naar de aankomst duwen? Onmogelijk, je rijdt namelijk dwars door obstakels heen: trucks, huizen, verlichtingspalen... allemaal geen probleem voor je truck.

Er zijn 5 banen - waarvan er 4 werken. Bij de andere crasht het spel als je de baan probeert te laden. Toptijden halen is gemakkelijk: de spelmakers waren namelijk 'vergeten' om een snelheidsbegrenzer te plaatsen als je achteruit rijdt. Dus met wat geluk kan je aan 1000 km/u over het parcour vliegen. Nu niet dat je het parcour moet uitrijden - te pas en te onpas komt er het beruchte "You're winner!" scherm te voorschijn en is de beproeving afgelopen.

Een filmpje (niet voor gevoelige kijkers!)

Kortom: terecht de gedoodverfde laureaat bij 'worst.game.ever' competities. Als je geinteresseerd bent - het spel is zo slecht dat het relatief bekend geraakte dus via digitale weg is het best bereikbaar.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Net als met extreem slechte films zijn de reviews van extreem slechte games vaak erg vermakelijk. Ik heb in ieder geval erg genoten van dit spel terwijl ik het nog nooit gespeeld heb .

Ongelofelijk dat dit soort prut uitgebracht wordt.

BoordAppel schreef:

Ongelofelijk dat dit soort prut uitgebracht wordt.

Het is eigenlijk de onafgewerkte versie van een spel dat later zou uitkomen. Die spellen zijn gans identiek qua graphics en menu's enzo, enkel de titel verschilt. Het 'echte' spel is trouwens ook helemaal gefaald hoor.

avatar van Metalfist
Na wat filmpjes te zien kon ik me echt niet voorstellen dat het een spel van 5 jaar geleden is

avatar van Timo710
MarlowBrando schreef:

Hoe heet het echte spel? Vraag me af hoe het er uit ziet.

Oja, op http://www.yourewinner.com word dit spel als heilig beschouwt, grootste spamforum dat ik ooit gezien heb .

avatar van gemaster
0,5
Heb dit van de week gezien bij een vriend die het spel had gedownload. Hilarisch slecht!

1,0
edit: het spel is dus sowieso stil.

heb eens voor de grap iets zwaars op de achteruit knop gelegd en gekeken hoeveel ie haalde... krap kwartier zo laten staan, en het resultaat

Bekijk voor de grap ook eens de credits

0,5
Jij bent wel erg tegen het cijfer 0,5 he?

1,0
Haha, nou ik heb hier nog best plezier aan beleefd de zwaartekrachtloze wereld, het oneindingsnelle achteruit rijden, de geniale AI, en natuurlijk de pure humor die het spel an sich uitstraalt

0,5
Ja, iedereen heeft er wel plezier aan beleefd. Maar dat komt toch niet ten positieve is voor de beoordeling?

Jouw bijdrage heeft deze game wel de nummer 1 positie in de flop 100 opgeleverd.

1,0
Yes! wel, ik geef een cijfer afgaande op hoeveel plezier ik aan een spel beleef, niet (hoewel bijna) volkomen flut hier dus.

0,5
Naar mijn inziens is een game volkomen flut als je plezier hebt aan hoe flut hij daadwerkelijk is. Maar goed, een 0,5 is overduidelijk hopeloos met jouw manier van becijferen. (no offense)

joeri592
woo 0,81!!! niet eens 1 ster, ben beniewd of ie echt zo slecht is, ik denk dat een paar mensen gewoon 0,5 stemden om dit spel naar beneden te halen

1,0
nee hoor, het is echt zo slecht

riczz
dit is echt het slechtste spel ooit gemaakt!

avatar van KKOPPI
ik heb het nooit gespeeld maar toen ik de filmpjes zag kón ik ook niet hoger dan een 0.5 geven! verschrikkelijk...

1,0
Hehe, dit is echt zo'n spel dat je niet hoeft te spelen om te ervaren hoe kut het is

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Stem verwijderd. Stemmen op games die je niet gespeeld hebt is natuurlijk niet de bedoeling.

joeri592
haha dat filmpje is echt komisch haahhah

avatar van KKOPPI
KKOPPI schreef:

heb hem net gedownload en het is niet beter dan mijn reactie:)

joeri592
ik heb dit spel gekocht voor 1 euro!
zoveel spijt heb ik er niet van, ik had hier al gelezen hoe slecht ie was en toen kocht ik hem voor goedkoop.oke het spel is natuurlijk enorm slecht, maar het was zoo slecht, dat het gewoon heel grappig was, ik heb me eigenlijk vermaakt met een vriend van me omdat dit spel gewoon zo grappig is!
sorry dat ik de score iets omhoog heb gehaald maar hij is te grappig om een 0,5 te geven

joeri592 schreef:
ik heb dit spel gekocht voor 1 euro!

Ik dacht dus precies hetzelfde zelfs dit verdiend geen 0,5

0,5
volgend mij kunnen ze dit gewoon op spele.nl zetten als een flash spelletje. tss wat een slecht spel. maar ik heb het wel een half uur volgehouden!

avatar van jellecomicgek72
DIT IS HET BESTE SPEL OOIT GEMAAKT!!!!

Dikke 5*

jellecomicgek72 schreef:
DIT IS HET BESTE SPEL OOIT GEMAAKT!!!!

Dikke 5*

haha grappig waar is je 5 dan?

avatar van jellecomicgek72
haha grappig waar is je 5 dan? [/quote]

Ga ik natuurlijk niet geven voor zo'n *** spel!!

jellecomicgek72 schreef:
haha grappig waar is je 5 dan?

Ga ik natuurlijk niet geven voor zo'n *** spel!![/quote]
ja welke badass doet dat nou