Heavenly Bodies (2021)

PC / Macintosh / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch
Simulation

Ontwikkeld door 2pt
Uitgegeven door 2pt

Je bent een kosmonaut die de opdracht heeft een ruimtestation aan de praat te krijgen. Daarvoor moet je allerhande taken op het station oplossen. Je krijgt daarvoor telkens een beknopte handleiding en moet zelf je weg weten te vinden. Je hebt de controle van de handen en voeten van je kosmonaut en moet zodoende je proberen te manoeuvreren.

Dit is weer eens iets anders, voor cosmonaut spelen op een station dat nog helemaal in elkaar gezet moet worden, of beter terug gerepareerd moet worden.

De truck is dat je je cosmonaut via zijn armen en voeten bestuurt. Je linker stick beweegt de linker arm en hetzelfde voor de rechterarm en rechterstick. De voeten kun je met L1 en R1 intrekken en weer loslaten.

Dat zorgt ervoor dat elke beweging een beetje chaos is, vooral daar ik nog altijd in de knoop lig van hoe de cosmonaut reageert op mijn arm-bewegingen. Zo heb je soms heel wat moeite om je ergens aan vast te klampen en een schakelaar over te slaan als je door een onbeholpenheid weer alles teniet doet en je cosmonaut wild wegslingerd. Het is dus een balance-act tussen frustratie en het gevoel iets bereikt te hebben als je weer een missie juist opgelost hebt.

Dit was het PS+ spel in september, en ik ben er toch al een paar uur mee zoet. Ik beleef best plezier hier mee

De 3de missie drijft me al tot waanzin. Ik heb de beweging van de cosmonaut nog steeds niet onder controle. Maar iets drijft me toch verder, heeft zo een beetje een gelijkaardige aantrekkingskracht als bijvoorbeeld een Mudrunner op mij heeft. Het is allemaal werk en zwoegen, maar de job gets done.

Een trophyguide gelezen die de platinum trophy voor dit game 3/10 qua moeilijkheid geeft en beweert dat platinum in 5 uur behaald kan worden. Dat is dan wel voor mensen die een natuurlijke affiniteit hebben met de besturing. Voor mij iig niet. Ik zit nu aan 3.5 uur en nog maar pas in de 3de van 8 opdrachten.

avatar van FlorisV
Oei...ik hoopte op een lekker puzzelspel maar dit is echt 99,99% behendigheid met een bijzonder irritant en klungelig systeem om je karakter voort te bewegen en 0,01% puzzel. En dat was echt niet de bedoeling! Ook ik ben veel te veel tijd kwijt aan het bewegen zelf, zeer frustrerend. Ik ben kikvors achtige zwembewegingen gaan maken en kon daarmee wel vooruit maar dit spel werkte voor mij gewoon niet.