The Takeover (2019)

PC / PlayStation 4 / Nintendo Switch / Macintosh

Ontwikkeld door Pelikan13
Uitgegeven door Pelikan13

The Takeover is een side-scrolling beat'em up geinspireerd door jaren 90 klassiekers als Streets of Rage en Final Fight. Vecht solo of met een vriend in lokale co-op terwijl je luistert naar de deuntjes van Little V Mills, Richie Branson, James Ronald en industrie legende Yuzo Koshiro!

avatar van FlorisV
Vandaag nog voor 3 euri in de Steam winter sale, laatste dag. Heb hem alvast wat geprobeerd en doet naar mijn indruk zeker niet onder voor genregenoten Streets/Beats of Rage en Mayhem Brawlers. Het grafische stijltje is net wat anders maar vind ik erg mooi, het is wat meer glossy. Je hebt ook behoorlijk wat power moves. Afgezien van een rage modus en een alles verwoestende grondaanval kun je zelfs met een pistool schieten. De balans schijnt wat zoek te zijn door de superaanvallen maar ik vind het niet zo erg als hij iets te makkelijk is. De moeilijkheidsgraad is ook aanpasbaar.

Ik had wel nog wat moeite met grijpen, een belangrijke move als je aan weerszijden aangevallen wordt. Want dan kun je de ene vijand naar de andere toewerpen.

De muziek is gewoon OK. Het jaren 80/90 sfeertje zit er goed in in ieder geval, met dikke Japanse saus. Met zijn tweeen speelbaar ook zoals vele coinops in die goeie (doch guldenverslindende) dagen. De kritiek dat dit spel niets nieuws brengt doet me weinig ik vind het mooi afgewerkt en ga er wel plezier mee hebben.