Rule of Rose (2006)

PlayStation 2

Ontwikkeld door Punchline
Uitgegeven door Sony en Atlus

Het is maart 1930. Het meisje Jennifer, die haar ouders heeft verloren na een tragisch ongeluk, wordt naar een weeshuis gebracht op het Engelse platteland. Dit weeshuis blijkt echter een bouwval te zijn waar een groep gestoorde kinderen blijkt te leven die zichzelf de 'Aristocracy of the Red Crayon' noemen. Deze kinderen ontvoeren Jennifer en nemen haar mee in het donkere hart van een onmogelijk grote zeppelin. Hier raakt ze bevriend met een hond, Brown. Samen met Brown moet Jennifer op zoek naar waardevolle cadeaus voor de 'Aristocracy', anders wordt ze wreed gestraft.

avatar van Zuzuu
Klik hier voor de trailer.

Prachtige trailer ja, ooit al eens iets van gezien, maar kreeg niet zo'n goeie kritieken, dacht ik. Poster is ook super. Toch eens ergens uithalen, denk dat ik 'm wel dig, sfeertje lijkt me iig te gek en verhaal klinkt ook goed.

avatar van Jer0en
Leuke game. De game heeft een hele enge sfeer en je hebt telkens het gevoel dat je wordt bekeken. de muziek is vreselijk irritant na een tijdje en de controls werken niet goed, maar toch heeft de game iets waardoor ik het bleef spelen.

shadowmaster100
een ondergewaardeerde game,,,ik vind hem veek beter dan silent hill 2 maar niemand kent de game zo te zien

Dr. Salvador
Nou, ik heb er van gehoord, maar de game was verboden in Europa volgens mij, door wat voor redenen weet ik niet.

shadowmaster100
volgens mij omdat je met een VORK in zo een dwerg zijn oog moest steken hahaha

Dr. Salvador
ahaha Nu wil ik helemaal deze game spelen!

hahhahaha

ik vind de game super sfeervol,en je verdwaalt ook niet zo snel als in silent hill,,want je hebt zo een hond die de weg voor je vind,,ahhh wat lief

het verhaal is lekker freaky,echt een verhaal waar ik van kan genieten,,lekker mysterieus.

YouTube - Let's Play: Rule of Rose - Part 12: Rat on a stick...?

spel is niet perfect,maar wel een gamesoort die je heel weinig tegen zal komen.

Dr. Salvador
Haha, die scene met die rat!

Ziet er zeker bijzonder uit.

shadowmaster100
haha is gewoon een vernieuwende game vergeleken met al die shooters.

de game kent zijn minpunten,maar is wel goed genoeg vind ik voor een spel uit 2006.

Dr. Salvador
Ja Resistance vind ik echt geweldig, maar die game is inderdaad ookal uit 2006, de shooters van vandaag de dag doen me ook niks meer, gelukkig maakt Mortal Kombat een Komeback, oude, maar vertrouwde gameplay, in gruwelijk goede, en vette vorm!

Ik kan niet wachten! , ze maken nog steeds super vette games, alleen wordt het aantal naar mijn mening wel steeds minder, en minder....