Met de Switch was er wel een echt nieuwe Kart Game (Live Home Circuit), maar naast de gimmick, een schraal aanbod aan banen en meer. Echter, ik beschouw deze niet als volwaardig deel, zoals eerder met elke nieuwe console/handheld. Deel 8 was nogmaals uitgemolken op de Switch, met vrijwel nul toegevoegde waarde in de Deluxe, behalve de Battle Mode.
Booster Course Pass schurkt ook tegen uitmelking aan, maar een 48 (nieuwe en herdefinities van eerderen) banen is dat op zich niet. De naam zegt het al, maar ik wel veel moeite met dit soort praktijken, naast zaken als digitale aanvullingen/uitbreidingen.
Er zijn wat aanpassingen, ook voor de Booster Pass, na de verschillende losse waves, maar die zijn verwaarloosbaar. De originele, nieuwe banen van de steden zijn weinig verrassend en saai. Een molen in Amsterdam, een Eiffeltoren in Parijs, met verder vrij generiek details... Liever zie ik nieuwe banen die passen binnen het bestaande universum van de gehele Mario reeks.
Misschien onterecht voor een uitbreiding van haast enkel alleen banen, maar ik mis in het algemeen grote innovaties. De chaos is toegenomen, soms wst teruggeschroefd, maar de suplesse van het allereerste deel met als enige een gezonde balans tussen kundig rijden en wat geluk. Sinds Circuit brengt Nintendo banen terug in een nieuw jasje, maar er is werkelijk maar 1 baan sindsdien (Donut Plains 3 van de Snes) die alleen door de verwijdering van de plakkende mollen een verbetering is. Elke andere 'verbeterde' baan is vlakker, ongeacht 'betere' graphics. DeBooster Pass volgt deze lijn. Dat notabene Super Mario 3D Land de eerste game is die het Kart concept naar een platform level brengt wat kippenvel veroorzaakt....