The Thing (2002)

PC / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Computer Artworks en Black Label
Uitgegeven door Konami en Vivendi

Je begint dit avontuur met een team van vier zelfverzekerde jonge kerels. Als bevelhebber wordt je ook nog eens gevolgd door een geniespecialist, een hospik en een specialist op het gebied van 'schiet op dingen tot ze niet meer bewegen'. Je voert het commando over een militair reddingsteam dat naar de basis vertrekt om uit te zoeken waarom het daar zo akelig stil is geworden. Kun je jezelf en je team levend (en in menselijke vorm) thuis krijgen?

avatar van tomthumb
Als liefhebber vande film was ik destijds zeer benieuwd naar dit spel. Zeker niet onaardig maar nergens weet het de beklemmende sfeer die de film wel heeft te benaderen. Daarnaast zaten er ook nog wel wat schoonheidsfoutjes in. (crewleden die na gecontroleerd te zijn toch transformeren)

%%%%%%
Ik ga niet stemmen maar heb deze game eigenlijk nooit echt gesnapt Zeker het begin niet

:? valt toch niet zoveel aan te snappen, gewoon survival horror/shooting game, met een paar vernieuwende features (vooral dat je crew ook geïnfecteerd kon raken of doorfreaken), verder het verhaal = alien-vlees-gedrocht op de noordpool, dat mensen kan imiteren en natuurlijk uitgeroeid moet worden.

Zeker niet zo goed als de film, maar toch erg leuk en lekker freaky, 3,5*

crewleden die na gecontroleerd te zijn toch transformeren

Ja was idd een beetje gaar, sommige transformations waren gewoon script gestuurd, had je hem net nog ingeënt, morphed 'ie toch nog.

avatar van Deftones_JP
Op een geven moment morphde iedereen idd. Bovendien waren die eindbazen sick moeilijk vond ik. Vanwege die reden niet uitgespeeld maar verder vond ik het wel een vet spel.

avatar van WeZet
The Thing was een leuk tussendoortje met af en toe goede schrikmomenten. Maar een topper? Dat is het nooit geworden.

***3.0***

Op Moviemeter is The Thing mijn nummer 2 in mijn persoonlijke top 10. Kortom, groot fan van van de film.

Meestal is een game daarop absolute klotezooi maar dat viel hier reuze mee. De game was soms best creapy, net als de steengoede film. Grafisch vond ik de game erg mooi, de tussenfilmpjes waren genieten en de spanning hield je, net als in de film.
Jammer was wel dat de game wat herhaalderlijk werd en dat het soms teveel loop daarheen, dan weer daarheen en dan weer terug was.
Maar ik was wel tevreden hierover.

Ben ik weer iemand met een hoge stem...maar ik heb zo genoten van deze game destijds op de ps2...dat ik (gelukkig) de film na deze game heb aangeschaft.
Maar ik snap soms niet waarom een game minder uitvalt door schoonheids foutjes of dingen die niet kloppen. Ik vind bij games dat ik ze toch mag bestemmen door de fun die ik eraan gehad heb.

Neem nu de bossfight ergens in het spel waar de target in een kleine ruimte in een hoek van een muur genesteld zit helemaal gemuteerd en dat je maar moet uitzoeken wat de beste tactiek is om hem te killen zonder voldoende cover mogelijkheden...heb met plezier en lang erover doen toch die freak naar een andere wereld geholpen.

Voor mij blijft deze één van mijn favo creepy game op de ps2!!
4,5*!!

Dr. Salvador
Die Boss heb ik nooit verslagen, want hij was veel te sterk, en de kamer was veel te klein!. Best moeilijke game ook, met een aantal foutjes erin. Toch wel een goeie game, alleen erg moeilijk. Moet ook wel met een horrorgame ', maar het was niet makkelijk, en de game was ook wel herhalend op den duur.
Veel gore, en toffe monsters, alleen er waren niet heel veel verschillende monsters.

Maar het was wel een vermakelijke, soms lichtelijk frustrerende game. Ik heb hem nooit uitgespeeld, omdat de game te moeilijk was.
En de teamleden muteerden ook heel vaak, terwijl je ze net gecontroleerd had!

2,5 - 5,0. Er zijn betere horrorgames....

avatar van anders99
Een zeer origineel survival-horror game.Je moet je met meer bezig houden dan monster te verslaan.Je moet ook je team leden tevreden houden en nog veel meer en dat maakt het origineel.
Een zeer geslaagde game.