Shadow Hearts: Covenant (2003)

Alternatieve titel: Shadow Hearts II

PlayStation 2
RPG / Adventure

Ontwikkeld door Nautilus
Uitgegeven door Aruze en Midway

Yuri begint aan een nieuwe expeditie tijdens de eerste Wereld Oorlog in een wereld vol magie en vreemde wezens. Vervloekt door een geheime sekte die wraak neemt op de oorlog om hun slechte ambities te verwezenlijken. Yuri’s vervormingsbekwaamheden zijn verzwakt. Hij en zijn kameraden moeten reizen om een medicijn te vinden voor zijn vloek en om deze kwaadwillige sekte te verslaan.

avatar van metaledje
Dit is me pas een RPG zeg, was echt verbijsterd door het systeem en het verhaal, een turn based rpg die in zijn werk gaat met een justice ring, een ring die draait en met een bepaalde toetsen combinatie bepaald hoe hard je klap of magie zal zijn, en ook een transformatie vermogen bij het hoofdkarakter die in verschillende soorten wezens kan veranderen,en ook nog eens een speelduur van rond de 80 uur op 2 cd's. ABSOLUUT een van de beste rpg's die de ps2 te bieden heeft 4.5*

RPG fan? blindelinks aanschaffen die handel!!

Dit spel staat zeker dicht tegen de final fantasy beater aan!!

avatar van ReMyTje86
Moet hem noch steeds spelen

Chrisss verpest het weer om dat tie weer de ballen verstand heeft...

avatar van Jer0en
Wow! Wat een geweldige rpg is dit. Het vervolg op Shadow Hearts is voor mij één van mijn favo rpg's geworden. De game heeft een heel goed verhaal en een battle systeem dat boven andere rpg's uitsteekt.
Het is ook één van de weinige rpg's die voor mij humor en een goed verhaal op de juiste manier weet te mixen. De characters zijn voor de verandering eens niet zo cliche matig. Iets wat je weinig tegenkomt in rpg's tegenwoordig.

War-Ultima
Wat een topper van een rpg, heb er nog maar 4 uurtjes van gespeeld maar het begin is al geweldig en niet eens langdradig en dat zegt wat voor een rpg (meeste rpg's hebben een traag en sloom begin).
Het is net een knipoog naar final fantasy toe maar dan toch zijn eigen stijl behoud en er gewoon een stijlvolle rpg van maakt.
Er zit humor in en ik bedoel niet je typische Jrpg humor maar gewoon echt goede sarcastische en droge humor.
In final fantasy had je heel vaak vijanden die er niet uit zagen, bijvoorbeeld lopende aardappelen of een inktvis die vliegt etc.
Dat soort vijanden laat deze game ook zien maar dan in een overdreven manier (dat is om final fantasy op de hak te nemen), dat is de FF knipoog (plus de humor in deze game).
Maar de overgang van humor en vrolijkheid naar ineens een duistere sfeer is ook perfect gedaan.

De shadow hearts games (1-3) zijn opvolgers van de psx game Koudelka (de meeste mensen weten dat niet) maar als je er goed oplet zie je hetzelfde soort stijltje.

Mijn review komt nog wel, eerst de game maar helemaal uitspelen en misschien dat deze game ook nog wel in mijn top10 komt, maar dat zien we nog wel na het uitspelen.

Mensen op gamesmeter die dit spel nog nooit hebben gespeeld maar wel gek op rpg's zijn, check dan onderstaande trailer video:

Trailer van 5 min.

avatar van Bahamut Zero
War-Ultima schreef:

Haha, wederom weer de vergelijking met Final Fantasy
Die serie roept toch wel heel veel vergelijkingen en indrukken op bij jou eh
Maar als dit spel je bevalt dan moet je ook zeker Shadow Hearts: From the new world proberen

War-Ultima
Shadow Hearts: From the new world vond ik niet zo geweldig, apart he .
From the new world is niet duister genoeg, Covenant is veel duisterder plus het verhaal is stukken beter.

avatar van Bahamut Zero
Ah die heb je dus al geprobeerd, dan heb ik niks gezegd. Ben je al ver met deze game?

Bahamut Zero schreef:

10 uurtjes ongeveer.

avatar van Griekse God.
Één van de beste rpg's op de ps2. Enige wat ik als kritiek zou kunnen vermelden is dat niet alle characters een ontwikkeling meemaken. Lucia liep er maar wat voor spek en bonen bij helaas. Verder heerlijke game, heerlijk verhaal, heerlijke humor en alle vrouwen hebben dikke tieten. Zou eens anders zijn in een rpg, hehe.