Ōkami (2006)

Alternatieve titels: Okami | Ōkami HD

Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox One / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Clover en Ready At Dawn
Uitgegeven door Capcom

Het legendarische monster Orochi heeft de levensenergie van planeet aarde gestolen en alleen zonnegod Amaterasu kan de aarde nog redden en de levensenergie terug brengen. Terwijl Amaterasu beesten verslaat en opdrachten vervult, krijgt de wereld langzaam weer kleur, komen er weer dieren in de bossen en verschijnen er langzaam ook meer mensen.

avatar van Onderhond
Heb het nooit mogen spelen, maar visueel het meest geniale wat ik ooit gezien heb. Graphics waar zelfs next gen consoles een puntje aan kunnen zuigen.

avatar van Gaming 4 ever!
het luk omte speelen maar is zoek werk

Watte..?

Wat een mooie game voor de PlayStation 2! De graphics zijn prachtig, want door die japanse-stijl heeft de game een zeer aparte uitstraling, maar wel in positieve zin. De gameplay is zeer degelijk, alleen is het eventjes wennen als je met een penseel tewerk moet gaan, maar eens je het onder de knie hebt dan kan je vanalles tekenen. Het spel is dus erg origineel, maar het speelt ook nog eens erg goed! Wat kan een mens nog meer wensen???
Kortom: wil je eens een gedurfde, maar wel een vernieuwende game, dan is dit een verplichte aanschaf met een ontzettend lange speelduur!
Cijfer: 4,5/5!

Inderdaad visueel verbluffende game, maar dat is imo niet eens het beste eraan. Gameplay met veel RPG elementen, uitgebreid en goed uitgewerkt verhaal, leuke minigames (vooral het vissen) lekkere battle en leuke puzzels. Dan heb ik het nog niet gehad over het origineelste wapen ooit, de Celestial Brush, je leert gaandeweg genoeg technieken en hebt genoeg vrijheid om dit constant verfrissend te houden. En idd wat issie groot, een hele wereld (land) om te verkennen met genoeg sidequests en secrets om je 60+ uur zoet te houden.

Toen ik eraan begon verwachtte ik een beetje kinderachtige maar originele action/adventure, maar ben uiteindelijk verrast met een uitgebreide actie rpg die meer deed denken aan Zelda 64 dan bijv Jak & Daxter, vind hem beter dan beide... 4,5 bijna 5*

Dit is echt een onverwachtte topper geworden! (... die helaas niet echt is aangeslagen)

De unieke Japanse sfeer die dit spel uitoefent is echt magisch. Na 50 uur zag ik pas het einde van het spel en dat is, zeker tegenwoordig, erg lang.

Mooi verhaal, pakkende en aangrijpende sfeer, lange speelduur en dat alles voor een zacht prijsje.
Doe jezelf een plezier en koop dit spel!

avatar van Jordy
DownBusiness schreef:
die helaas niet echt is aangeslagen

Misschien verandert dat nog, want hij komt in de lente naar de Wii

avatar van metaledje
Hmm een capcom spel die ik helemaal niet ken.. terwijl capcom een van mijn favoriete developers is.. dat word aanschaffen

Jordy schreef:

Misschien verandert dat nog, want hij komt in de lente naar de Wii

Hee, te gek. Qua besturing en controle hoort dit spel eigenlijk thuis op de DS, maar het leent zich ook wel voor de Wii.

avatar van 7higer7
kan niet wachten op de wii versie de ps2 versie was geweldig
kunnen de next gens nog een voorbeeld aan nemen
4,5 *

avatar van My Addiction
Dit spel is echt goed. Het visuele is gewaagd maar zooooo geslaagd. Prachtig gewoon. En het verhaal is super, en de speelduur is ook zalig. Wel één vervelend ding, toen je orochi voor de eerste keer moest verslaan had ik alle upgrades nog niet en alle brush powers en ik vond dit zo raar, ik dacht: 'heb ik nu iets gemist?'. Ik heb het spel helemaal opniew gespeeld tot ik weer op dat punt kwam en het was juist hetzelfde, dan heb ik Orochi voor de eerste keer verslaan en vanaf dan begint het verhaal pas, dan word het ZOOO leuk een TOPSPEL *5*

avatar van My Addiction
metaledje schreef:
Het beste spel ooit gemaakt door CAPCOM en je hebt het niet tss tss tss, shame on u

avatar van metaledje
uhhh het beste capcom spel is al bezet door devil may cry wie weet haalt deze nog een plaatsje in de top 5 van beste capcom games

avatar van Mega Man
En in dat zelfde top 5je horen Resident Evil 4 en Mega Man 2 (een oudje maar zeker een mega klassieker) ook zeker in thuis. Okami ben ik wel van plan om te halen voor de Wii. Een geslaagde Zelda-kloon word het genoemd die zijn eigen stijltje heeft. En met kloon bedoel ik dus niet gelijk dat Okami geen origineel spel is natuurlijk.

Ik ben erg benieuwd naar deze game.. al heb ik helaas geen PS2, toch wil ik 'm graag hebben voor de Wii. Ik vraag me alleen af wanneer deze titel nou eens daarvoor gaat verschijnen?

avatar van Mega Man
Ik dacht van de zomer maar hopelijk komt hij eerder.

avatar van Mega Man
Op Bol.com staat de volgende data

06.06.2008

oké, bedankt:). Bol.com zit er meestal niet erg naast. Dan maar even Mario Kart kopen.

avatar van Donkerwoud
In de nadagen van de goede oude PS2 is deze game echt een waardige afsluiter voor je oude rammelbak. Het heeft de grootsheid van hedendaags next-gen consoles, met de appeal van een ouderwetse platformer en een snufje RPG erin verwerkt. En dat dan weer overgoten met een heerlijk stilistisch Orientaal's sausje. Alles klopt aan de game: van de sublieme graphics tot de diverse gameplay-elementen. Sinds de eerste Sim City heb ik me nog nooit zoveel een God gevoeld.

De enige kleine irritaties zijn de wat zinloze minigames af en toe, vooral het graven is vooral irritant en niet zozeer vermakelijk.

dit spel heeft elke verwachting die ik er van had overtroffen. ik was oorspronkelijk wat sceptisch over de zoveelste poging om zelda naar de kroon te steken, maar deze titel is een waardige rivaal. heb zelden zo'n unieke sfeer in een spel meegemaakt.

even goed als zelda zal het voor mij nog steeds niet worden, maar dat komt denk ik meer door het jeugdsentiment dat zelda bij mij teweeg brengt dan door een daadwerkelijk kwaliteitsverschil.

voor iedereen die alleen PS-consoles gehad heeft, dit is je kans om ook eens een action /adventure van het zelda kaliber te spelen.

avatar van Princess Piranha
Yes! Ik heb gister dit spel gekregen. Ben heel benieuwd!!

avatar van ps3me
Ik wil dit spel graag hebben, maar kan het niet echt goedkoop vinden..

avatar van wiehoe
Wil je hem voor op de playstation of de wii?

avatar van ps3me
wiehoe schreef:
Wil je hem voor op de playstation of de wii?

Playstation.

wanneer komt ie in de top 250

numer 5 in de top 250!!!
ik heb het nog nooit gespeeld, maar ik ga hem proberen

avatar van Donkerwoud
joeri592 schreef:
numer 5 in de top 250!!!
ik heb het nog nooit gespeeld, maar ik ga hem proberen

Zeker doen! Een enorm sfeervolle bezigheid als je de Japanse mythologie een warm hart toedraagt.

avatar van The One Ring
Wat was het lang geleden dat ik weer eens een game speelde waarin ik echt helemaal op ging. Mijn gamersperiode ligt al een paar jaar achter me, maar deze Okami wist weer even te laten zien waarom ik eerst altijd zo graag games speelde. Ik kreeg de game als tip mee van iemand die gek is op alles wat uit Azië kwam en in wat beelden viel de stijl op en daarom heb ik hem voor de Wii gekocht. Geen spijt van, want dit doet voor mij persoonlijk een gooi naar de beste game ooit.

Grafisch uniek en echt fantastisch uitgewerkt. Het ontwerp van de werelden, personages en monsters was ijzersterk en ik wilde alleen al verder spelen om te zien wat er hierna weer kwam. Verder stikt het van de verwijzingen naar Japanse mythes, waarvan ik er hooguit 5% heb meegekregen. Daarnaast is dit de eerste game die ik ken waarbij ik het verhaal echt leuk vond om te volgen. Het doet allemaal Zelda-achtig aan, maar wijkt er uiteindelijk genoeg van af om toch een eigen gevoel te hebben. Hetzelfde geldt voor de gameplay, die overigens zo goed als perfect is. Uiteindelijk deed ik 62 uur over de game (ik speel niet veel, dus de teller liep al vanaf augustus), maar ik heb nog steeds het gevoel minstens een kwart niet gezien te hebben.

De game heeft een traag begin en het feit dat je Orochi 3 keer moet verslaan slaat nergens op; zeker niet als je beseft dat het qua gevecht de saaiste schurk is, maar dat verpest het plezier van de game nauwelijks. Briljant.

joeri592
weet iemand waar dit spel voor de ps 2 te krijgen is??

joeri592 schreef:
weet iemand waar dit spel voor de ps 2 te krijgen is??

Gamezenzo in Ijsselstein. Of anders marktplaats ofzo.