menu

Remnant II (2023)

Alternatieve titel: Remnant 2

mijn stem
4,12 (4)
4 stemmen

PC / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Action / RPG
single player / online

Ontwikkeld door Gunfire
Uitgegeven door Gearbox

In Remnant II nemen overlevenden van de mensheid het op tegen nieuwe dodelijke wezens en goddelijke bazen in angstaanjagende werelden. Speel solo of online met twee vrienden om de diepte van het onbekende te verkennen en te voorkomen dat het kwaad de wereld vernietigt.

zoeken in:
avatar van Sinner
Oh. Oh. Oh! Ik heb er nog eentje! Wist helemaal niet dat het al zo ver was maar deze ziet er knap uit. Ik ben nog helemaal niet klaar met 1 (verre van - enkel co-op met vriend) maar die vond ik al geweldig.

En ergens vermoed ik dat deze daar nog een stapje bovenop doet. En helaas grotendeels over het hoofd gezien zal worden.

Maar gaat ook met stip op de next-console game list.

avatar van jellecomicgek72
4,5
Ik heb inmiddels al flink wat uurtjes in Remnant 2 gestoken dus hier dan als eerste mijn ervaring met de game. Om te beginnen had ik nog nooit van deze game gehoord, deel 1 ook nooit gespeeld dus. Maar ik zag de review bij gamekings langskomen waarin Skate heel erg enthousiast was over deze game dus toch maar blind aangeschaft. Dit is een third person shooter die een klein beetje speelt zoals Gears of War, niet vreemd aangezien Gearbox de uitgever is met souls like elementen. Ga me niet vragen waar het verhaal precies over gaat want dat is te complex om uit te leggen. Het enige wat ik weet is dat jij als een soort Outcast een identeit achterna jaagt na een apocalypse die heeft plaatsgevonden en tussen verschillende werelden reist door middel van het gebruik van de Woodstone. Er is ook een dorpje wat een soort safe place is waar je wat wapens kunt upgraden en quests kunt aannemen. De shooter actie en het schieten zelf werkt heel erg lekker, de over the shoulder look zoals je die kent uit Gears of War is hier ook weer aanwezig, echt niks op aan te merken, het speelt heerlijk weg. De game is ook echt pittig, misschien net een paar tikjes minder pittig dan een andere Souls of Souls like game, hij is wat toegangkelijker, mede door het (en dat is een heel groot voordeel) dat je kunt kiezen tussen drie moeilijkheidsgraden. Dat neemt niet weg dat zelfs de laagste moeilijkheidsgraad, waarop ik de game speel, (ook omdat ik in deze game gewoon lekker door de actie heen wil gaan) nog steeds heel erg pittig is. Een enemy of boss kan jou nog steeds binnen 1 of 2 klappen of schoten kapot maken dus de frustratie zit vaak nog steeds erg hoog bij me. Wat ook zo met deze game is is dat elke character die je kiest een eigen unieke route heeft. Zo ben ik nu met The Handler bezig die een herdershond met zich mee heeft en dat maakt het al iets makkelijker, want naast de normale potions die je hebt kan deze hond jou ook weer healen. Hiervoor had ik een andere character gestart en ik weet even niet meer welke class dat was maar die vond ik niet heel lekker spelen dus ben toen maar opnieuw begonnen met The Handler class na een aantal uur spelen en ja; het verhaal is compleet anders. Dat hebben ze goed aangepakt en op deze manier heeft de game ook een hele hoge replay value. Het enige wat ik op de game aan te merken heb is dat de map echt, maar dan ook echt heel erg onduidelijk is vaak en je ook heel vaak geen flauw idee hebt waar je precies heen moet. Helemaal als je ieder puntje van het gebied al hebt ontdekt en de rode gloed is van de map af. (Dat houd in dat je wel richting die rode gloed moet maar als je dan daar iets hebt gedaan en je moet gaan backtracken word er volgens 0,0 meer aangegeven en dwaal je vaak maar wat rond) En dat is ook het enige wat ik op de game heb aan te merken want dit is wederom een topper in het krankzinnige top game jaar 2023 die zeker in mijn top10 zal gaan eindigen.

avatar van jellecomicgek72
4,5
Gisteravond de laatse boss verslagen en daarmee heb ik de derde souls like game van dit jaar die ik gespeeld heb ookal weer tot z'n end gebracht. Ik vond het een heerlijke game om te spelen en heb er vrij weinig op aan te merken, behalve de onduidelijke map en dat het levelen van je character en wapens niet zo diep gaat als in andere souls of souls like games. Je kunt wel wapens upgraden enzo maar de items die je daarvoor nodig hebt om te kunnen upgraden zijn vaak extreem moeilijk te vinden waardoor je dus uren bezig kunt zijn om je wapen een paar punten sterker te maken. Ook vond ik niet alle wapens even lekker schieten, zitten ook wapens in de game die compleet kansloos zijn tegen een boss, zelfs wanneer je die upgrade. Verder heb ik echt niks op de game aan te merken, ik zat er helemaal in en heb er 40 uur over gedaan om de ending te bereiken. Geen gigantisch grote of lange souls like game maar wel eentje die me vanaf begin tot eind wist vast te houden mede ook doordat de game gewoon heel lekker wegspeelt. Of ik nog een playtrough ga doen met een ander character dat weet ik nog niet, daarvoor zijn er nu ook nog teveel andere games om te spelen maar het staat zeker nog op de planning als ik er een keer aan toe ga komen.

avatar van Animosh
3,5
jellecomicgek72 schreef:
ik zat er helemaal in en heb er 40 uur over gedaan om de ending te bereiken.

Grappig, ik was er volgens Xbox ongeveer de helft van de tijd aan kwijt (19.7 uur), terwijl ik toch ieder gebied uitgebreid heb doorzocht... Maar ik heb de adventure mode (waarin je bepaalde gebieden kan herspelen, en dus zo andere dungeons en bazen kan ontdekken) (nog) niet gedaan, dus misschien scheelt dat? De map vond ik overigens prima, maar ik verkende toch altijd het hele gebied, dus voor mij was het niet zo'n probleem als het niet precies duidelijk was waar ik naartoe moest. Voor mij was het vooral belangrijk dat goed wordt aangegeven in welke stukken ik nog niet was geweest, en dat deed 'ie mijns inziens uitstekend.

Anyway, het is inderdaad een fijne, een beetje arcade-ish third person shooter, en ik sluit me in veel opzichten aan bij de bovenstaande recensie. Ik vond het persoonlijk niet zó moeilijk (waarbij ik wel moet zeggen dat ik het op Normal/Survivor heb gespeeld), op een aantal bazen na (met name de eindbaas is taai), maar het blijft een soulslike, dus als je even niet oplet ben je inderdaad zo dood (ik ben een flink aantal keer door mijn hond gered, die je één keer kan reviven). Mijn grootste bezwaar is uiteindelijk dat, hoewel sommige bazen best memorabel zijn, de stukken tussen hen behoorlijk repetitief aanvoelden. In die stukken vecht je tegen mobs (een heleboel mobs), en dat is meestal weinig interessant of uitdagend. De meeste aanvallen zijn (op de Elites na) doorgaans makkelijk te ontwijken, en omdat het een shooter is schiet je met name op vijanden vanaf een afstand, terwijl de meeste vijanden vooral van dichtbij aanvallen, waardoor (zolang je niet overrompeld wordt door de golven van vijanden) het leren van patronen vaak zelfs amper nodig is en hersenloos knallen over het algemeen gewoon voldoende is. Misschien is dat op hogere moeilijkheidsgraden anders, maar daardoor heb ik vooralsnog niet direct een heel grote behoefte om gebieden te herspelen, ook al zou ik graag de bosses willen zien die ik in mijn eerste playthrough gemist heb. Een fijne shooter dus, maar om echt uit te blinken had de kwaliteit net iets constanter moeten zijn. 3.5*

avatar van TonyTHorror
4,5
geplaatst:
En zelfs al heb je alles doorzocht, ieder hoekje bekeken... je hebt in ieder gebied waarschijnlijk 10+ geheimen (en dus loot) gemist. Alleen al de oneindige mogelijkheden zoals hier getoond , dat is echt absurd.

In co-op uitgespeeld + alle DLC's, paar verschillende builds geprobeerd & paar keer heen en weer gegaan voor specifieke loot. Naar mijn bescheiden mening één van de tofste looter shooters die er is, doet zijn eigen ding en is daar overtuigend goed in.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:24 uur

geplaatst: vandaag om 19:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.