Dune (1992)

Commodore Amiga / PC / Sega CD
Adventure / Strategy

Ontwikkeld door Cryo
Uitgegeven door Virgin

De speler neemt de rol van Paul Atreides, de zoon van Hertog Leto Atreides en Bene Gesserit vrouwe Jessica, op zich. De familie Atreides is door keizer Shaddam IV gezonden naar de woestijnplaneet Arrakis, ook bekend als Duin. Het droge Arrakis is de enige bekende plaats in het universum waar de waardevolle melange spice te vinden is. De familie Atreides moet de waardevolle melange voor de keizer te verzamelen. De speler moet als Paul de Fremen (de vrijmans), de oorspronkelijke bewoners van Arrakis achter zich krijgen, om de melange te verzamelen en uiteindelijk voor hem te strijden tegen de tegenstanders van de familie, de monsterlijke Harkonnens.

avatar van Zuzuu
Ik had onlangs de film bekeken en ik vond het wel inspirerend, maar of de game ook zo is, daar twijfel ik aan.

avatar van Spawn NL
Als het goed is, is dit een van de aller eerste RTS toch?

avatar van Belhifet
Nee, dat is Dune II. Dit spel is veel meer een adventure game.

Bij mij liep hij op een gegeven moment altijd vast. Daardoor heb ik het nooit uit kunnen spelen. Toch best een leuk spel.

avatar van Spawn NL
Belhifet schreef:
Nee, dat is Dune II. Dit spel is veel meer een adventure game.

Ah ok Thanks

avatar van rpger
Best een aardige game, die min of meer de gebeurtenissen in het boek behandeld. Je moest de Fremen dmv dialogen overtuigen om met jou tegen de harkonnen te vechten, en het behandelde een beetje de messias status die Paul kreeg, met zijn visoenen in de woestijn. Uiteindelijk nam het wel wat RTS achtige vormen aan, maar dit was meer statistieken over gevechten die gestreden werden.

Dit ooit eens eventjes gespeeld maar niet echt speciaal.
Soms wat onduidelijk en niet speciaal.
2.5 stemmen

avatar van horizon