Horgihugh (2018)

Apple iOS / PC / Nintendo Switch
Flight / Shooter

Ontwikkeld door PiXEL
Uitgegeven door LionWing en Aksys

Aan het einde van een wrede oorlog besloten beide rijken hun wapens te ontmantelen. Maar als de Gozareans dan toch plotseling aanvallen met nieuw geschut, realiseren twee gepensioneerde piloten zich dat hun vertrouwde ouderwetse gevechtsvliegtuigen het enige middel zijn om de vijand te bestrijden. Zij zijn nu de laatste hoop van de wereld! Hugh en Figaro gaan de lucht in, klaar om de Gozareaanse oorlogsmachine aan gort te knallen.

Ja, toch wel een goede shoot'm'up. Qua graphics niks speciaals, het leunt tegen smartphone graphics aan maar heeft toch nog net dat beetje extra charme.

De besturing is top, snelheid van de wapens is goed en de moeilijkheidsgraad is inderdaad brutaal hoog.
Gelukkig zijn er oneindige continues. Hoewel dat maar beperkt een hulp is, je moet namelijk bij de herstart telkens van het begin van de respectievelijke level beginnen.

De power-ups worden door een vliegtuigje in een boog ergens op het scherm gegooid, als je je niet precies positioneert kun je naar de power-up fluiten. Vooral een probleem als je tegelijkertijd projectielen en zo een irritante bouncing bal probeert te ontwijken.

Na een half uur spelen heb ik de eerste level gehaald, maar de tweede is nog niet voor de bijl gegaan. Dus nu zit ik daar in loops te spelen, ik lijk telkens net dat beetje verder te geraken, dus dat is ook een goed punt. Dat je met oefening beter kunt worden.

Alles bij alles: solide 3* en een shmup die ik telkens weer even kan opstarten om een moment te doden. Met continues, dat wel.