Theatrhythm: Final Bar Line (2023)

Nintendo Switch / PlayStation 4
Music

Ontwikkeld door Indieszero
Uitgegeven door Square Enix

Keer terug naar het muzikale strijdtheater van Final Fantasy's Theatrhythm serie. Vecht tegen klassieke monsters door op het juiste moment de juiste muzieknoten aan te slaan. Met 385 verschillende composities en 104 speelbare karakters uit de geliefde Final Fantasy serie en diens spin-offs.

Tot nog toe kan ik er kort over zijn - het leent zich net als de voorgangers perfect voor zo af en toe een paar potjes of songs te doen tussen andere games door (maar ook voor langere sessies zo je wil) en blijft erg verslavend. Het blijven unlocken van songs en karakters uit de FF reeks is heerlijk en sowieso blijft de muziek zelf grandioos. Niet voor niets toch een van de sterkste punten van de Franchise. Absoluut geen miskoop.

Interessant is wel dat het deze keer ook op PS4 verschijnt. De gameplay was toch steeds erg touchscreen lastig. Speelt het op de switch nog steeds met touchscreen, Sinner?

Grovonion schreef:
Speelt het op de switch nog steeds met touchscreen, Sinner?

Vreemd genoeg dus niet. Ook ik speelde destijds altijd met stylus ipv de knopjes dus het is wel wat vreemd deze optie weg te laten op een systeem dat de mogelijkheid wel bied. Maar goed - ik moet zeggen dat de knopjes erg snel wende (en ik ook bij de voorganger mensen ken die zweren bij deze methode van spelen).

Het zou in ieder geval wel aardig zijn mocht het er vroeg of laat alsnog ingepatched worden.

Overigens iets meer dan 10 uur erin zitten nu. Het blijft leuk en ontspannend om de quests te doen, mannetjes te levellen en nieuwe muziek vrij te spelen...maar wat ik ook wel heel erg merk...je krijgt toch best heel veel zin om bepaalde delen uit de reeks opnieuw te spelen (of in het geval van bvb 6, 8 en 12) eindelijk eens te spelen. Ik voorzie dan ook een aanschaf in de toekomst.