Sigils of Elohim (2014)

Android / Apple iOS / Macintosh / PC
Puzzle

Ontwikkeld door Croteam
Uitgegeven door Devolver Digital

Sigils of Elohim is een gratis minigame als inleiding op het first-person puzzelspel The Talos Principle. Je hebt de taak om een reeks puzzelsets te ontcijferen door de sigilvormen in het bord te draaien en plaatsen in een poging om nuttige items en relikwieën binnen The Talos Principle te ontgrendelen.

avatar van JonnieBrasco
Die geweldige ontspannen sci-fi ambient soundtrack gemaakt door Damjan Mravunac voor The Talos Principle speel ik ook wel eens af als muziekalbum. Pas laatst ontdekte ik deze Sigils of Elohim, waar de nummers van dezelfde soundtrack in willekeurige volgorde voorbij komen. Om te spelen als tussendoortje twee vliegen in een klap dus: een mooi vormgegeven puzzelspelletje en die geweldige gamescore van Mravunac. Leuk dat ook geluidsamples uit Talos verwerkt zitten in deze minigame, zo ademt het heel erg dezelfde sfeer. Misschien daarom ook wel net zo leuk om dit nu als sequel te spelen in plaats van als prequel.

Het ziet er overigens makkelijker uit dan het is. Veel van de ongeveer 100 puzzels zijn binnen 20 seconden op te lossen, maar er zitten er ook tussen die je na 10 minuten nog niet hebt omdat ze wat groter zijn en er vermoedelijk maar één oplossing is. Je bent dus zomaar uren bezig met deze game. De magnetische, mooi opgeverfde metalen vormen laten zich aangenaam kantelen en plaatsen.