Roll Player (2022)

Board / Card

Ontwikkeld door Mipmap
Uitgegeven door Mipmap

Conversie van het bordspel naar de PC. In Roll Player is het je doel om het beste role playing karakter te smeden. Rol en draft dobbelstenen om de attributen van je karakter op te bouwen. Koop wapens en pantsers om je held uit te rusten. Train om vaardigheden te leren en verken de eigenschappen van je helden om deze voor te bereiden voor hun reis.

avatar van FlorisV
Lekker ontspannend en verslavend puzzelspel met dobbelstenen. Het is als bordspel ook erg geslaagd hoewel er weinig interactie is: die komt vooral neer op het wegsnaaien van wat je tegenstanders graag willen hebben. De user interface is prima en het fraaie uiterlijk van het bordspel komt goed tot zijn recht. Ook zijn bepaalde zaken handiger geregeld dan in het bordspel zoals de kleuren matching.

Wat nog ontbreekt zijn de uitbreidingen. Maar die zouden nog komen, het is ook nog Early Access. Ik heb denk ik 1x een vastloper gehad in 20 potjes. De AI is niet heel snugger maar kan door een berg goud soms toch makkelijk winnen door dikke puntenpakkers uit de marktplaats in te slaan.

Wat mij betreft gelukkig het geld waard (20 euro was toch wel een risico) en toch stukken goedkoper dan de fysieke doos met het spel, die kost bijna het 3-voudige. En dit speelt lekker vlot. Een potje heb je in een half uurtje gespeeld dus erg geschikt als tussendoortje.