GoldenEye: Rogue Agent (2004)

Nintendo DS / Nintendo GameCube / PlayStation 2 / Xbox

Ontwikkeld door Electronic Arts

Waarom zou je de wereld redden als je 'm kunt overheersen? Loop over naar de duistere kant van het Bond-universum en ontdek hoe het is om een ijskoude, keiharde schurk te zijn. Als 00-agent die op het slechte pad is geraakt, word je gerekruteerd door Auric Goldfinger, die in een strijd is verwikkeld met Dr. No, met als inzet de macht over de Bond-onderwereld. Bij een ontmoeting met Dr. No verlies je een oog, maar Goldfinger's technici maken een goudkleurige oogprothese voor je, waardoor je de bijnaam 'GoldenEye' krijgt. Laat een spoor van vernieling achter terwijl je in de organisatie opklimt!

Best aardige maar gaat na een tijd vervelen. Ondanks dat 4 sterren omdat ik er toch veel plezier van heb gehad.

avatar van tovenaar
1,0
Verschrikkelijk wat een miskleun dit spel. Zowat de tegenovergestelde bondgame die GoldenEye was. Totaal leunend op de goede naam die GoldenEye heeft bij gamers een slechte game op de markt gebracht die het zonder de naam nooit gered had. Veel minpunten, maar het mikken op vijanden steekt er het meest bovenuit, een ware hel.

Ieder z'n mening hé

Eventjes gespeeld, maar weer snel terug aan een vriend gegeven, want ik vond het spel maar niks. Het spel speelt niet bepaald goed en laat bij momenten ook wat steken vallen. Eigenlijk is het gewoon een game die ook niet laat doordraven om verder te spelen, want ik ergerde mij bij momenten dood aan deze game! Het spel is té gemiddeld en bevat té veel ergernis om het als een goede game te bestempelen. Cijfer: 2**!

avatar van Iron Rose
Bah wat moet ik hier eigenlijk van kotsen. Ik ben al geen grote fan van EA maar dit slaat echt alles. Hoe durven ze de naam te gebruiken van een van de allerbeste 1st person shooters en dan ook nog zo ontzettend verneuken. Een beetje meeliften op het succes die Goldeneye had op de n64.

Tsja Goldeneye op de 64 was gewoon hét spel Iron R. Ik vind dit spel ook niet super maar het woord verneuken wil ik niet gebruiken voor dit spel. Niet dat het nou gelijk 5* moet zijn, ik vind dat het wel degelijk een aardig spel is. Maar zoals ik 2 berichten hierboven al had vermeld: Ieder zijn eigen mening.

0,5
Dat ik hier ooit geld aan uit heb gegeven, snik....
De opvolger van Goldeneye dacht ik, damn wat was ie slecht. Heb daarna 1 potje multiplayer gedaan voor dat ook daar tranen van ellende in ogen schoten. Een verdiende 0,5* dus.

avatar van Car-freak
1,0
voor de ds is dit zkr een saaie game de graphics zien uitermaten slecht

avatar van jirachi04
Ik heb dit spel gespeeld met vrienden. Nou de besturing was erg onhandig zodat er veel ergernis ontstaat.
Een 0,5

Besturing viel wel mee vond ik ^ ^

0,5
Kan zien dat jij nooit Goldeneye (de echte dus) gespeeld hebt JW...anders zou je dit waardeloze prul wat ook nog eens probeert te teren van de goede gamenaam Goldeneye, een 4* geven. Dit spel verdient op alle fronten een diepe onvoldoende. Gelukkig vinden de GM-ers dat ook gezien plek 79 in de flop 100 en de media hebben het spel ook terecht afgemaakt.

Zo'n actie slaat weer nergens op maar dat ben ik gewend van jouw...die reacties van jouw op moviemeter vind ik ook al zo misplaats (John Williams-apostol schreef je eens )...Ik heb deze game wel gespeeld en ik zeg alleen maar dat de besturing wel mee viel...maar die 4* zijn misschien wel wat veel...daarom verlaag ik mijn stem wel. Maar gewoon omdat het al een tijd geleden is dat ik voor deze game gestemd heb...(bijna een jaar geleden).

Je word ouder dus gaat dingen anders vinden zo ook dit spel...3*.

0,5
Wat is er voor rare actie aan als ik post dat ik het spel een waardeloos prul vind en dat anderen dat gezien de cijfers ook vinden?
Mijn reactie op MM heeft daar niks mee te maken, daar werd ik er een beetje simpel van dat je in elk topic over de componist Williams zit te posten. Je hoeft overigens voor mij je stem niet te verlagen hoor, ieder zijn keuze maar ik vind een 4* voor dit prul echt niet te bevatten. Maar (en dat is niet negatief), ik vind dat jij sowieso heel snel een 4* en hoger uitdeelt. Ik ben zelf een stuk kritischer, je moet een topcijfer als spel of film echt verdienen bij me

Ik ben nogal soepeltjes Maar ik heb hem niet verlaagd omdat jij het zei (misschien toch wel een beetje ) maar ook omdat ik het zelf vond...als ik kijk naar andere spellen die ik dan bijvoorbeeld 4* heb gegeven hoort deze daar niet bij...

0,5
Ik vind een 3 ook aardig hoog nog. Misschien kan je me eens uitleggen waarom je GE 2 zon goed spel vind...zeker als je hem vergelijkt met naamgenoot/voorganger deel 1....
Ik heb werkelijk niet 1 positief punt gevonden in dit spel. Echt een game die puur gemaakt is voor extra centen zonder veel moeite te hoeven doen. Topnaam van een game nemen, paar schietlevels maken en dat doe je in een doosje en ching ching, 59,95 per domme klant die hem koopt...

joeri592
ik snap niet waarom dit spel in de flop staat..

Toen ik de playstation 2 nog had heb ik dit spel een paar keer gespeeld
Weet niet wat er mis mee is, zal wel komen omdat ik deel 1 niet ken.
Ik vloog door het spel heen en vond het knalwerk te gek.
Nee ik zag geen minpunten in de game, maar smaken verschillen.

joeri592
als je geen mispunten ziet moet je het 5 sterren geven, ik zie wel wat minpunten maar een flopplaats vind ik niet terecht

turbothijd
EA, laat een van de beste FPS ooit gemaakt met rust!

hij is uit de flop 100

0,5
Zonde...dat gedrocht hoort er absoluut in, al is het alleen maar vanwege de erbarmelijke kwaliteit gecombineerd met de naam van de klassieker Goldeneye waar ze op mee wilden liften. Ratten.

turbothijd
joeri592 schreef:
hij is uit de flop 100

Nee! Je hebt gelijk

avatar van Mega Man
joeri592 schreef:
ik snap niet waarom dit spel in de flop staat..

Ik wel

neo (crew)
De welbekende status van EA betreffende Bond games begint mij nu ook helemaal duidelijk te worden na deze titel. Sommigen zijn daarentegen weer door Eurocom ontwikkeld en enkel uitgegeven door EA. Neem The World Is Not Enough die mij nog altijd enorm kan bekoren. Het is dan wel geen Goldeneye, maar de levels zijn afwisseld en de gameplays is prima.

Goldeneye Rogue Agent is treurige game op praktisch alle fronten. De hele gameplay is compleet zielloos. Het is haast enkele aggressief rondschieten en rennen zonder enige variatie, maar ook zonder enige tactiek. Dat de graphics er nog mee door kunnen en verscheide bekende Bond omgevingen zijn gebruikt zijn zulke kleine minpunten als je kijkt naar het geheel.

avatar van gamer for life
ik vind dit eigelijk wel een redelijke goede game , leuke gameplay , goed verhaal . en hij is ook nog redelijk kwa lengte . grafics waren ook nog goed . begrijp echt niet dat deze zo een lage score behaald .

neo (crew)
Ik zie dat je bijvoorbeeld Nightfire even hoog waardeert als deze. Zie je verschil in gameplay tussen deze twee? Nightfire heeft nog dat Bond gevoel (met sluipwerk, muziek etc), terwijl Goldeneye enkel agressief schieten is. Hiermee wil ik niet zeggen dat je ze niet beiden goed mag vinden, maar ik (en vermoedelijk vele met mij) zien nog wel een kwaliteitsverschil.

avatar van Mega Man
0,5
Een 4,5 is inderdaad wel erg hoog voor een flop van dit voormaat. Rogue Agent is zo'n zielloze en generieke (lees: mindless) shooter terwijl Nightfire kwalitatief dik in orde is. En zelfs die kan toch echt niet tippen aan de enige echte GoldenEye op de N64. Dat die game een 4,5 krijgt is meer dan normaal Any way, ik heb Rogue Agent vandaag ingeruild bij Next Level. 7 Euro leverde deze game op Maar goed, zelfs als die-hard Bond fanaat zie ik geen heil in het bewaren van dit knullige schietspelletje.

avatar van rockgamer
wat een beledigende game voor het orgineel

avatar van gamer for life
Had gestemd met de gedachte van de game nog in mijn hoofd van vroeger . Die herrinering was zeer positief . Na deze reacties hier nog is te herlezen , dacht ik van . Ik ga hem nog is uit de kast halen om hem nog is te spelen .

Goldeneye: Rogue Agent is een degelijke shooter ! De negatieve reacties hier op deze game zijn onbegrijpelijk . Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen mening . Begrijp me niet verkeerd ! De game is echt goed . Het is natuurlijk een groot verschil met andere bond games en de originele goldeneye . Maar de game is fun op zijn eigen manier . Leuk verhaal dat goed in mekaar zit . Goede en fijne gameplay . Goede grafics , zeker als je de lengte en grote van de game ziet . En de game is ook al van 2004 . De wapens voelen allemaal verschilend en goed aan . Ook met 2 wapens schieten is fun en doet je denken aan de originele goldeneye .

Het positieve aan de game is

1 : Het verhaal is leuk en origineel gevonden vind ik . De 2 beste schurken van het gehele bond-universum zijn leuk om hier samen te zien . Verschillende locaties die ook bekend zijn van de film .

2: Gameplay is goed . De extras dat je kunt doen met je oog is zeer leuk en komt goed van pas . De wapens zelf zijn ook leuk . P-90 , 1 van mijn favorieten . Zeker als je er 2 kunt vasthouden .

3. Grafics zijn zeer goed vind ik . De game is groot en lang , plus hy is ook al 7 jaar oud . De wapens , omgevingen en characters zijn goed uitgewerkt . De tussenfilpjes zien er ook goed uit .

4. sound is ook goed . De wapens , explosies en alle andere geluidseffecten klinken goed . De voice over is ook niet slecht . De voice-over van Goldfinger lijkt bijna hetzelfde als de echte Goldfinger van de film . Dr.No en xenia lijken ook bijne op de originele . Alleen de stem van M is de originele denk ik hier . De rest van de voice-over is goed . Van de vyanden .

5. De game is lang . Als je hem op de moeilijkste moeilijkheidsgraag speeld , dan ben je toch wel een halve week tot een week bezig . Er zijn ook veel verschillende locaties zoals , kluis ,casino , dam , haven , .... En nog veel meer .

6. De soundtrack is ook goed . Een leuk thema lied en een goede soundtrack .

Natuurlijk is er ook wat negatief aan de game .

1. Het machine geweer , de M-16 als ik mij niet vergis . Schiet echt soms niet goed . De kogels vliegen de hele tijd langs de vijanden , nochstands het vizier er pal op staat .

2. De ai van de vijanden zijn slecht als ze alleen zijn . Maar in team zijn ze al beter . In het begin van de game zijn ze echt dom voor woorden en is de game , zelfs op de moeilijkste moeilijkheidsgraad te makkelijk . Naar het einde toe word het al wat uitdagender .

Dit is eigelijk het enige negatieve wat ik van de game kan zeggen . Hij is natuurlijk niet gelijk andere bond games , geen sluipmissies , ondercoever en gadgets enzo . Maar ik denk dat ze ook is iets heel anders wouden proberen , en dat dit niet echt gebaseerd is op de originele goldeneye . Alleen de naam is het hetzelfde , omdat he hoofdpersonage ook een golden eye heeft .

Een toppertje in mijn ogen , die ik met alle plezier nog is heb uigespeeld . Games zoals deze worden tegenwoordig niet meer gemaakt .

Vanwege de slechte M-16 en soms wat slappe AI , een 4,5 op 5 !

avatar van IC
IC
gamer for life schreef:

Het positieve aan de game is

6. De soundtrack is ook goed . Een leuk thema lied en een goede soundtrack .

Natuurlijk is er ook wat negatief aan de game .

Vanwege de slechte M-16 en soms wat slappe AI , een 4,5 op 5 !

precies, toen ik 10 jaar oud was vond ik het een geweldig spel op de Gamecube. Als je wat ouder bent ga je wat letten op details enzoo. Maar ik heb hem samen met een vriend uitgespeeld, en we vonden het toendertijd geweldig! Alleen onze moeders vonden het wat minder voor 9-10 jarige....

was toen dr tijd geen slechte shooter, maar je had betere shooters toen dr tijd, deze game was inhoudelijk niet zo diep qua gameplay, en had niet de graphics van een spel als Killzone of Call of Duty , die gelijktijdig ongeveer uitkwam.