Ice Age: Scrat's Nutty Adventure (2019)

Nintendo Switch / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Xbox One / PC / Google Stadia
Platform

Ontwikkeld door Just Add Water en Climax
Uitgegeven door Outright en Bandai Namco

Scrats gloednieuwe avontuur. Scrats geliefde eikel is opgesloten in een oeroude Scratazon-tempel en alle legendarische Crystal Nuts verzamelen is de enige manier om deze terug te krijgen. Help Scrat tegen prehistorische wezens te vechten, komische calamiteiten te overwinnen en het Ice Age-universum te verkennen. Het wordt een harde noot om te kraken.

avatar van TonyTHorror
Simpele platformer. Typerend voor dit soort licensed games. Helaas is de spoeling vrij dun tegenwoordig in dit genre, dus kom je iets sneller uit bij dit soort titels. Het speelt vrij makkelijk weg, al voelt het besturen van Scrat iets te zweverig, vooral wanneer het om de combat gaat. Je hebt vier werelden die ieder weer een nieuwe 'move' vrijspeelt. Zo bouwt het langzaam op, maar meer uitdaging volgt er nauwelijks. Fijne soundtrack, okay level design en in enkele uurtjes ren en spring je er doorheen. Vlot tussendoortje, maar overstijgt het niveau van de jonge doelgroep geen moment.