Heidelberg 1693 (2021)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S
Action / Platform

Ontwikkeld door Andrade
Uitgegeven door Andrade

Heidelberg 1693 is een uitdagend 2D-actieplatformspel dat zich afspeelt in een door zombies overspoelde versie van 17e-eeuws Duitsland, waarin de speler als een van de beroemde musketiers van de Franse koning Louis XIV speelt. Het spel voegt een laag van tactische gevechten toe aan het genre door het meest gekozen wapen te introduceren van musketiers: het musket. Spelers kunnen één krachtig - en zeer doeltreffend - musketschot per keer afvuren. Het wapen moet door zijn lang laadtijd echter verstandig worden gebruikt. Heidelberg 1693 vertelt zijn sombere verhaal - met echte locaties en historische figuren - langs meerdere paden en met meerdere eindes.