Ghost Song (2022)

PC / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One / PlayStation 5 / Xbox Series X/S
Adventure / Action

Ontwikkeld door Old Moon
Uitgegeven door Humble

Op de verlaten maan van Lorian ontwaakt een lang sluimerend Deadsuit uit zijn slaap, bewapend en klaar voor de strijd, geen doel in het geheugen. Maar iets nieuws begint zich te roeren… Ga onder de oppervlakte de strijd aan op zoek naar antwoorden in Ghost Song, een sfeervol 2D-avontuur van zelfontdekking, eeuwenoude mysteries en kosmische gruwelen. Verken slingerende grotten die alleen verlicht worden door bioluminescente planten, vecht tegen vreemde en krachtige wezens en leer nieuwe vaardigheden die je helpen om de langverloren geheimen van deze buitenaardse wereld te ontrafelen. Daal af de duisternis in. Dat is de enige manier om de waarheid te ontdekken (of is het herinneren?).

Het lijkt wel bijna een grap te worden of zo. Ken je het spel in kwestie niet en is het een plotse release dan is het bijna gegarandeerd weer een Metroidvania. Dat was mijn eerste gok toen ik het artwork zag zonder de beschrijving te lezen en ja hoor...het klopt ook nog als een bus bij het zien van de trailer.

En ook hier is er weer een beetje een dubbel gevoel bij mij. Aan de ene kant denk ik dan 'weer eentje???' - en als ik dan de trailer zie en nog wat meer gameplay bekijk dan loop ik toch stiekem ook voor deze wel warm. Want ondanks het gigantische aanbod in dit genre ziet ook deze er niet slecht uit moet ik bekennen. Ik heb het zelfs zo maar weer even op mijn wishlist geplaatst.

avatar van Baldur
Zeker de moeite waard. Veel vrijheid dus lekker verkennen, tof vormgegeven. Op momenten wel echt pittig moet ik zeggen. Maar ik kom steeds verder.