menu

Medieval II: Total War: Kingdoms (2007)

mijn stem
4,11 (19)
19 stemmen

PC
Strategy
single player / multi player

Ontwikkeld door Creative Assembly
Uitgegeven door Sega

Medieval II: Total War: Kingdoms is de eerste uitbreiding van het spel Medieval II: Total War. Het spel heeft extra bijzonderheden, zoals 13 nieuw speelbare facties en 150 nieuwe eenheden. Verder heeft het spel een 'hotseat' multiplayermode, dit houdt in dat het mogelijk is om met meerdere facties tegelijk te kunnen spelen op dezelde computer.

zoeken in:
avatar van Zuzuu
Klik hier voor de trailer.

avatar van Martijn
4,5
Een 2 voor dit spel?! Dit is toch wel zon beetje de beste uitbreiding allertijden. Zo uitgebreid zo goed in elkaar gezet, prachtige graphics. Vele verbeteringen ten opzichte van zijn voorganger. Sterker nog, het is zelfs wel wat beter dan zen voorganger, moet alleen nog even wat meer spelen om er helemaal tot een conslusie te komen.

Als je zowieso de voorganger al niet leuk vond dan weet je toch dat je het vervolg ook niet veel aan gaat vinden!

avatar van Zuzuu
Martijn schreef:
Als je zowieso de voorganger al niet leuk vond dan weet je toch dat je het vervolg ook niet veel aan gaat vinden!


Daar zit wat logica in, ik vind het ook een beetje bizar. Misschien vond hij de oude versie leuker (wat mij onmogelijk lijkt), je weet maar nooit.

avatar van Markies de Sade
Moet je voor het spelen van deze uitbreiding per se het eerdere deel (Medieval II) geinstalleerd hebben?

avatar van Martijn
4,5
Ja

4,0
Lad
Een geweldige game, waar ik persoonlijk vooral de Kruistochten zeer fijn in elkaar vond steken. Maar ook de slag om Brittanië, Midden-Oost-Europa en de kusten van "the new world" (in die tijd toch ) Amerika zijn leuk om te spelen.

4 sterren! Een leuke game!

avatar van Martijn
4,5
Welke factie speelde je in de kruistochten?! Die vond ik namelijk ook het leukst.

4,0
Lad
Martijn schreef:
Welke factie speelde je in de kruistochten?! Die vond ik namelijk ook het leukst.


Vooral "Kingdom of Jeruzalem." Lag ideaal in het centrum voor verdere uitbreiding van je rijk...De soldaten van Antioch vond ik persoonlijk wel "sjieker" maar daar kreeg ik niet al te veel geld bij, lol...

Dit deel is eigenlijk gewoon perfect bijna, de leiders bij de Christenen kloppen, Balain, Richard Leeuwenhart, Guy, ... en bij de Egyptenaren "Saladin" enzoverder...

Jij?

avatar van Martijn
4,5
Ik speel met Byzantium Empire, ik vond ze al cool vanaf Age of Empires, en ik wil altijd iets spelen wat moralistisch gezien het beste uitkomt, verdedigers van eigen land zeg maar

Die vlammenwerper dudes zijn ook zo vet, als je die eenmaal goed aan de praat krijgt dan gaat het moraal van de tegenstander heel hard omlaag, The Byzantium Empire heeft voor de rest ook erg leuke ridders zowel te voet als te paard, daar hou ik ook wel van.

4,0
Lad
Martijn schreef:
Ik speel met Byzantium Empire, ik vond ze al cool vanaf Age of Empires, en ik wil altijd iets spelen wat moralistisch gezien het beste uitkomt, verdedigers van eigen land zeg maar

Die vlammenwerper dudes zijn ook zo vet, als je die eenmaal goed aan de praat krijgt dan gaat het moraal van de tegenstander heel hard omlaag, The Byzantium Empire heeft voor de rest ook erg leuke ridders zowel te voet als te paard, daar hou ik ook wel van.


Ik koos voor de Kruisvaarders omdat die het in mijn ogen het moeilijkste hadden, ze stonden immers tegenover reusachtige Turkse en Egyptische legers...Ik vond er dan meer uitdaging aan, en dat met succes... Ook de Ridders van Tripoli enzo vond ik echt vet, de makers hadden dit bijna perfect gemaakt...Je ziet overigens veel kenmerken in de film "kingdom of heaven" qua kleren...

Byzantium ben ik vreemd genoeg nooit geweest...

avatar van Martijn
4,5
Oh daarom koos ik juist ook voor The Byzantium Empire, vet verspreid en geen goede contacten.

4,0
Lad
Ben de CD-key kwijt, balen!

avatar van baafeurus
kennen jullie de lotr-mod voor Kingdoms, Third Age: Total War? Ik heb hem laatst gespeeld en is echt zeer aan te raden!
Er zijn veel facties: High Elves, Silvan Elves (demsterwold), dwarfes, Rhun, harad, Mordor, gondor, rohan, arnor, free peoples of eriador, orcs of gundabad, orcs of the misty mountains (moria).
Iedere factie heeft eigen geloof en units (die overig erg mooi gemaakt zijn), soorten gebouwen. Je zal dus als de Silvan Elves geen enorme stenen bouwwerken kunnen maken zoals Gondor.
Iedere factie heeft ook zijn krachten en zwakheden. de orcs hebben enorme units van ieder 250, en de elven kleine groepjes van soms zelfs maar 50.

Met de muziek kan het ook niet meer mis gaan door de prachtige soundtrack van Howard Shore!

avatar van Spock
4,0
Een prima uitbreiding die op alle fronten M2TW zelf overtreft. De kaart zelf is iets meer ingezoomd, dus de gebieden in het Heilige Land, Groot Brittanië en het noorden van Europa zijn stukken gedetailleerder. De facties waarmee je speelt zijn stukken interessanter: Jeruzalem en Antiochië, Ierland en Wales, de Teutoonse Orde, Mayas en Azteken. Fantastisch! Het heeft echter nog steeds dezelfde mankementen als M2TW.

avatar van Martijn
4,5
Download de Stainless Steel mod. Dat verhelpt heel veel van de mankementen, spel wordt er alleen wel een stukje moeilijker van.

avatar van Spock
4,0
Het zijn eigenlijk meer mankementen in de zin van dingen die me niet bevallen. Maar mijn PC is nu naar de fabriek, dus ik zal even een maandje moeten wachten. Ik was ook nog van plan ooit die Middle Earth mod te downloaden.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:57 uur

geplaatst: vandaag om 11:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op GamesMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.