Football Manager 2008 (2007)

Macintosh / PC / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Sports Interactive
Uitgegeven door Sega

Football Manager 2008 is een voetbal manager spel waarin je de mogelijkheid krijgt om een team te coachen, zoals je dat zelf wilt. Hierbij hangt jouw carrière af van het gebruik van goede tactieken, goed uitgekozen spelers, media en veel meer.

avatar van Zuzuu
Klik op de volgende elementen voor meer mogelijkheden voor het spel.

Voor screenshots, klik hier en voor meer informatie, klik hier.

avatar van Foetsj_NL
Ik snap hier echt helemaal niks van !

Ik ben geen liefhebber van dit soort games en ik wil me er ook niet in verdiepen. Ik wil gewoon zelf spelen

avatar van Hadouken
Ben er weer benieuwd naar. Ik kijk trouwens ook erg uit naar Football Manager Live die in 2008 uit gaat komen.

avatar van Iron Rose
Die voorkant lijkt verdacht veel op 2007/2006.

avatar van Foetsj_NL
Inderdaad, bijna het zelfde plaatje, andere kleur en een nieuw cijfertje.

''Houston, We've got a cover''.

De verschillen tussen de covers van FM 2007 en FM 2008 zijn:
- Een andere bal.
- Een andere trainer.
- Een andere stropdas.
- Een andere stadion.
- Hand niet in zak, wel bij de vorige versie.
- Kleur: Groen en Rood.
- Bij nieuwe versie: riem van de trainer is te zien.
- Bij oude versie is zijn horloge op zijn linkerarm en bij de nieuwe op zijn rechter arm.

Dat wou ik even laten weten.

Als er meerdere zijn, hoor ik het graag!

avatar van Foetsj_NL
Zie je nou wel, volgende keer moet ik beter kijken voordat ik dingen zeg. Ze hebben er dus wel veel werk van gemaakt !

avatar van Zuzuu
Ik denk wel dat je het al wist. Ik weet wat je bedoeld met 'bijna het zelfde plaatje'. Het is en blijft gewoon op elkaar lijken (alleen de kleine details zijn veranderd). Misschien dat FM 2009 met een totaal ander cover komt.

Jorick
De demo van FM 2008 is inmiddels te downloaden!
Tot nu toe aardig wat nieuwe opties kunnen ontdekken!

Jorick
FM 2008 is trouwens al vanaf 19 oktober verkrijgbaar.

avatar van Deftones_JP
Ik heb de game nu een avondje gespeeld. Het is mijn eerste FM versie die ik speel en ik ben behoorlijk hooked moet ik zeggen. Na een wat mindere voorbereiding heb nu 2 wedstrijden gewonnen met Haarlem (je moet bescheiden beginnen of wat?). Het verbaast me behoorlijk dat je zo geboeit kan raken door voetbal wat zo simpel (2D) wordt weergegeven. Opties zat maar het is allemaal redelijk te doen vind ik. Een heerlijke game dus!

avatar van Hadouken
Tot nu toe vind ik het bijna een exacte kopie van FM2007. Ik ben er ook weer aardig verslaafd aan en kan er soms helemaal in op gaan.

Ik stoor me soms nog wel aan een paar kleine foutjes en voorspelbaarheden. Ik train NEC, dus da's sowieso geen wereldteam, maar soms zijn ze zo ontzettend traag, counteren ze niet of spelen ze een bal voor goal weer helemaal terug naar eigen helft. Maar goed, ik sta na 20 wedstrijden 12e of zo dus het is wel echt iets voor NEC. Het is alleen een raadsel waarom VVV 3e staat.

avatar van Deftones_JP
Ik sta iets van 6e met HFC Haarlem. Maar ik verlies ook nog behoorlijk wat.

avatar van Hadouken
Ik merk dat ik een beetje een haat - liefde verhouding met de game heb. De ene keer kan ik me helemaal in leven en gaat alles over rozen. De andere keer stoor ik me aan iedere speler, detail of ander foutje.

Zo vind ik het nu bijna ergerlijk dat bijna alle nieuwsberichten, commentaren, en eigenlijk alle stukken tekst gekopieerd zijn van FM2007. De nieuwsberichten hebben dezelfde opbouw, evenals spelercommunicaties enz. Ze konden toch wel wat nieuwe of meerdere opties toevoegen waar je een keuze tussen kan maken? Of desnoods een andere opzet van berichten maken? Afgezien van de database update kan ik voor mijn gevoel net zo goed deel 2007 spelen.

Daarnaast heb ik af en toe ook het gevoel dat je denkt dat je aan het managen bent, maar dat het ondertussen geen flikker uitmaakt wat je doet, de wedstrijd is toch al beslist. Zo stel ik wel eens Korte Mandekking bij iemand in, maar daar zie ik helemaal niks van terug. Evenals harde tackels of wat dan ook. Ook is het storend dat mijn spitsen de bal niet schieten voor open goal. Ze vertikken het gewoon.

Maar soms heb ik ook gewoon een erg goede wedstrijd terwijl ik dan amper wat veranderd of gedaan heb. Ik hou het tot nu toe op een 3.5*

Jorick
Het spel is in mijn ogen t.o.v. Fm 2007 erg moeilijk geworden. Ik ben zelfs na een half seizoen bij Ajax al ontslagen. Iets wat mij eigenlijk nog nooit zo vroeg is overkomen...

avatar van Hadouken
Waar ik nu trouwens ook aan denk; ik vind het jammer dat je met een slechtere club (NEC bijv.) haast geen succes kan boeken. Daardoor willen halverwege het eerste seizoen mijn spitsen en sommige anderen al vertrekken. Je zegt dan dat NEC beter z'n best zal doen en dat ze geduld moeten hebben. Vervolgens worden ze kwaad en zijn ze ongelukkig waardoor ik eigenlijk nooit goede spelers kan behouden waardoor ik weer niet kan winnen.

Of heeft iemand een tip?

avatar van Zuzuu
Football Manager is niet zomaar een spel, maar min of meer een real life-simulatie voetbalspel. Dat je niet zomaar succes kan boeken met NEC kan ik me wel voorstellen. Een goede tip: voordat je begint met een seizoen, raad ik je aan om via fm-editor de transfers van de spelers te wijzigen, zodat ze wat langer blijven bij je huidige club.

avatar van Hadouken
Ik weet dat het een sim is, en dat ik niet kan verwachten gelijk kampioen te worden. Maar slechte prestaties of niet, in het echte leven gaan de vijf beste spelers ook niet na een half seizoen weg.

Maar bedankt voor de tip

Jorick
Als je in de Fm-editor dingen gaat veranderen, dan staat dat gelijk aan vals spelen.

Grafisch is het spel in ieder geval mooier geworden en ook zijn hier en daar leuke opties bijgekomen. Ik ben net weer een nieuw seizoen met Ajax begonnen en ik hoop hier nu wel succes mee te boeken. Het valt mij op dat ik erg vaak 0-0 of 1-1 speel, ongeacht de tegenstander en/of het feit dat ik uit of thuis speel.

avatar van Wii00
Vorige week gekocht en het is eigenlijk het vaste concept met hier en daar wat kleine aanpassingen.
Het is nog steeds zwaar verslavend
Ben nu bezig met Omniworld en daar 2 routineers aangetrokken (Wamberto en Ramon van Haaren) voor niets, nu sta ik toch rond de middenmoot/linker rijtje met een hele middelmatige ploeg.

avatar van Sjonnieee
Op dit moment ben k het spel aan het downloaden, maar k heb een vraag.. Kan je in het begin alleen slechte clubs zijn op al gelijk hele goede?? Mij lijkt t leuker als je in het begin met een slechte club begint namelijk

avatar van Sjonnieee
hij is klaar met downloaden en hij doet het . Maar k snap dr geen ene **** fn

avatar van jaspertje3
Sjonnieee schreef:
hij is klaar met downloaden en hij doet het

Bah

avatar van pascal83
Is er al een officiële patch / update beschikbaar?

avatar van pascal83
pascal83 schreef:
Is er al een officiële patch / update beschikbaar?

*Gevonden*

Is er al iemand grote bugs tegen gekomen die niet door de patch worden verholpen? (dan bedoel ik niet de nepnamen bij de nationale elftallen van Duitsland, Japan, China, en Zuid-Korea en 'Jen Munsterman')

Voor het eerst sind 01/02 dat ik een CM of FM zo lang heb gespeeld.
Sinds CM4 was het niveau toch wel wat naar beneden gegaan.

Topgame!

topgame,
de nepnamen kan je weghalen door een bestandje te verwijderen..
dit heeft sport interactive echt slim gedaan.
heeft iemand nog een leuke club als aanrader

avatar van Flammazine
komt dit spel er eigenlijk ook voor de next-gen consoles of niet?

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik heb al verschillende keren gelezen dat FM2008 ook op de xbox 360 verschijnt, heb er tot nu toe alleen nog weinig van gezien.
Er is natuurlijk nog wel de handheld versie voor de PSP.

avatar van Fluidvirgo
Ben er alweer even vanaf, Goddank. Vanaf het moment dat ik kennis maakte met de CM serie in '97 heb ik al heel wat nachtelijke dates met mijn bed gemist. Dit soort games zouden verboden moeten worden.

****