Nickelodeon Kart Racers 3: Slime Speedway (2022)

PC / PlayStation 4 / PlayStation 5 / Nintendo Switch / Xbox One / Xbox Series X/S

Ontwikkeld door Bamtang
Uitgegeven door GameMill

De volgende generatie van Nickelodeon Kart Racers is gearriveerd! Opnieuw opgebouwd en bedacht van de grond af, keert Nickelodeon Kart Racers terug - groter en beter dan ooit! Drift, glij en boost je weg naar de finishlijn met een cast van meer dan 40 iconische personages op circuits geïnspireerd op legendarische Nickelodeon-programma's zoals SpongeBob SquarePants, Teenage Mutant Ninja Turtles, Avatar: The Last Airbender en meer!

avatar van thoyouknow1980
Leuke kartgame
Deel 2 was al een fijne game,heb er toen zeker een tijd plezier van gehad.
Nu met dit derde deel is men echt flink los gegaan.
Je merkt echt dat de makers ervaring hebben gekregen en minpunten uit de vorige game eruit gehaald hebben.
En ik vind dit nu echt beter dan Mariokart

Wat deze kartgame zo goed en leuk maakt.
- Niet constant voor de finish gepakt worden
- Brede wegen en niet veel scherpe bochten
- Een hele boel leuke banen en karakters
- Fijne soepele besturing en goede flow

Veel van deze punten ergerde ik mij altijd aan bij veel concurenten,vooral de te krappe banen met onmogelijke bochten.
Echt fijn dat deze game dat eens anders doet
Verder zijn de banen bijna allemaal leuk om te spelen,kan er geen slechte bedenken.

Maar ik heb wel degelijk een minpuntje te benoemen.
- Het resultaten scherm na een race laad altijd vanzelf door,waardoor je geen tijd hebt rustig de stand te bekijken tijdens een cup
- 2 karakers kun je bijna niet unlocken.
Voor de ene moet je online races doen en de andere alle timetrials halen.

Maar al met al is dit een geweldig leuke kartgame geworden,die uiteraard ook gezellig op de bank met meerdere spelers gespeeld kan worden

Het vorige deel omschreef ik destijds als een guilty pleasure, maar nu is het guilty aspect helemaal weg en kan ik met zekerheid zeggen dat deel 2 en 3 oprecht goede games zijn. Nickelodeon Kart Racers 3 heeft niet de polish in zijn presentatie die je van Mario Kart gewend bent (en wat lichte technische hinderen), maar inhoudelijk zit het sterk in elkaar. De banen zijn heel creatief, bevatten shortcuts en talloze drift gelegenheden. Zeker op fast / insane mode kan het heel bevredigend zijn om alle bochten, boosts, drift en jumps perfect te doen op hoge snelheid, De item selectie zit prettig in elkaar en kan voor leuke chaos zorgen. De character selectie is leuk en in tegenstelling tot zijn voorganger zitten Jimmy Neutron, My Life as a Teenage Robot, Garfield en verbeterde versies van de Ninja Turtles erin. Gewoon een goede kart game als je van Mario Kart houdt en je nostalgisch bent voor Nickelodeon.

Het unieke aspect van Nickelodeon Kart Racer is de power ups. Characters kunnen 3 power ups gebruiken die ze helpen bij races. Deze kunnen verschillen tussen sneller blauwe drifts krijgen, meer items krijgen bij item boxen, een magneet om muntjes makkelijker te vangen etc. Deze zorgde voor pure chaos en houden het tempo er nog meer in dan de gewone gameplay al deed. Ikzelf gebruikte een selectie van Eugine (boost krijgen nadat je geraakt bent), Miss Puff (meteen paarse boost krijgen als je drift) en Luke Neutron (standaard een rugby ball als extra item krijgen bij item boxen). Deze combinatie werkte zo prettig dat ik eigenlijk niets anders meer wilde proberen.

Na deze gedaan te hebben had ik deel 2 weer opgepakt en pas toen viel mij pas op hoeveel slice of life verbeteringen dit deel eigenlijk heeft. Allerlei nieuwe leuke banen, de terugkerende banen zijn aangepast, nu kun je ook met motors racen (die prettiger werken dan auto’s) en je kunt over water heen racen. Hierdoor zit er een diepere laag aan het racen en heb je meer vrijheid in hoe je het wilt benaderen. Wat wel jammer is, bij zowel deel 3 als 2, is dat bepaalde characters duidelijk beter zijn dan andere. Hogere top speed is beter, ongeachte de aanpassingen die je aan de voertuigen doet. Hierdoor bleef mijn selectie aan characters nogal beperkt (op hogere moeilijkheidsgraden), terwijl ik juist alle characters wilde afgaan.

Buiten de Grand Prix heb je ook een challenge mode waarin je allerlei uitdagingen kunt doen, waarmee nieuwe personages worden vrijgespeeld. Daarnaast is er de garage waarin je allerlei nieuwe auto's / motors / personasge's kunt kopen. Dit motiveerde mij aan om door te gaan, zelfs toen ik de Grand Prix al gehaald had. Wat wel stoort is dat de stemmen irritant zijn. De voorgaande delen hadden geen stemmen en dit werkte opmerkelijk fijner. Hier gebruiken de personages om de 5 tellen catchphrases. Deze kun je gelukkig uitzetten, al is het jammer dit überhaupt te moeten doen.

Online mode is zo verlaten als maar kan, terwijl ze wel trophies vragen voor online mode spelen. Maar de hoofdreden het geen 4,5* te geven is dat de CPU op hard / insane mode niet prettig werkt. Ze doen aan rubber banding waardoor ze zelfs op de max snelheid je nog inhalen. Als ik een shortcut neem dan zitten zij binnen 5 tellen weer naast me. Het is gewoon oneerlijk en dit maakt de hogere moeilijkheidsgraden vervelender om te doen. (Ik ben erachter gekomen dat je het kunt cheesen met 2-player mode, door de 2e speler stil te laten staan bij de start. De CPU past zich aan de spelers, dus als er 1 stilstaat dat kan de andere zorgeloos voorop rijden. Deze truc werkt helaas niet in deel 2).

Goede kart game waar ik veel goede potten uit heb gehaald. Ik ben zelfs afleveringen van Hey Arnold weer aan het kijken, na deze game gedaan te hebben, en deze serie houd verrassend goed stand op volwassen leeftijd. Nickelodeon Kart Racers 3 verdient zeker meer waardering en aandacht dan het momenteel krijgt.

4 / 4,5*

Leuke review! Ik heb niet zoveel met Nickelodeon helaas. Ik hoop dat die Disney kartgame die eraan zit te komen net zo goed wordt als dit in ieder geval